loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همسفر حج

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده علیرضا مستشاری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 350

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57146 10003022
8,500 7,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر پنج بخش با عناوین «معارف حج»، «بایدها، پاسخ ها و نکته ها»، «دانستنی هایی از حرم»، «نکته هایی غم انگیز و اشعار» و «تصاویر» را در برگرفته است.

بخش اول، معارف حج در مدینه منوره و مکه مکرمه را شامل می شود و بخش دوم، بایدهایی نظیر آداب سفر، نظر ما درباره غیرشیعیان، کیفیت نماز جماعت، نماز زیارت و تحیت را مورد توجه قرار داده و پاسخ هایی نظیر بوسیدن درب ها و ضریح، اذان، برائت از مشرکان، دفاع از مذهب اهل بیت(ع) و نکته هایی چون فرق مدینه با مکه و حکمت های اعمال مکه بررسی شده است.

بخش سوم با عنوان «دانستنی هایی از حرم» مطالبی در رابطه با اماکن مدینه و مکه مکرمه را به خود اختصاص داده است و در بخشی از آن با عنوان «داخل خانه حضرت زهرا(س)» آمده است: «در محل اتصال نرده های خانه حضرت زهرا(س) به خانه پیامبر اکرم(ص) که رو به قبله محسوب می شود، محرابی وجود دارد که در کنار یک ستون ساخته شده است. برخی قبر حضرت زهرا(س) را داخل آن محراب می دانند.

اگر از سمت درِ فعلی ضریح که درِ خانه حضرت زهرا(س) است به داخل نگاه کنید، چیزی به شکل گهواره می بینید. این محل از نظر برخی، محل غسل حضرت زهرا(س) است و به قول عده ای، محل عروسی حضرت امیر(ع) با حضرت زهرا(س) است.»

بخش پایانی این اثر، ۳۶ تصویر از بخش های گوناگون ضریح پیامبر اکرم(ص)، مسجدالحرام و بقیع را شامل می شود که پس از منابع این کتاب آورده شده است که از بیش از ۶۰ منبع از جمله «قرآن»، «تاریخ مدینه دمشق»، «خصائص امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع)»، «المناقب»، «شرح نهج البلاغه» اثر ابن ابی الحدید، «تفسیر کبیر»، «مجمع النورین»، «آخرین نماز پیامبر(ص)» و «المغازی» بهره گرفته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما