loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصحاب امام حسن مجتبی علیه السلام

1 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57163 10003022
198,000 188,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در آغاز این کتاب، نخست به صورت مفصل به زندگانی امام حسن(ع) و در شرح حال ایشان به مطالبی همچون سیمای ظاهری امام حسن (ع)، نزول آیات در شأن امام حسن (ع)، اوصاف و کرامات امام حسن(ع)، جایگاه امام حسن (ع) نزد رسول خدا(ص)، عبادت امام حسن(ع)، بخشش امام حسن(ع)، شهادت و ماجرای دفن پیکر امام حسن(ع)، افسانه همسران امام حسن(ع)، فرزندان امام حسن(ع) و ... پرداخته شده است.

پس از آن به شرح حال ۳۱ تن از اصحاب امام حسن(ع) اشاره شده است که از این افراد می توان به ابورزین الاسدی، ظالم بن عمرو، اصبغ بن نباته، حارث بن عبدالله همدانی، حبابه والبیه، حبه بن جوین، رشید الهجری، رفاعه بن شداد بجلی، سلیم بن قیس هلالی،ک میل بن زیاد نخعی، محمد بن حنفیه، مسیب بن نجبه فزاری کوفی، میثم بن یحیی التمار و ... اشاره کرد.

مقدمه:
هدف از تگارش این کتاب پرداختن به زندگی تمام اصحاب ائمه نیست؛ زیرا اولاٌ، اسامی تمام یاران ایشان در کتب تراجم و تاریخ ثبت نشده است؛ ثانیاٌ، بیشتر افرادی که نویسندگان از ایشان نام برده اند، افرادی هستند که فقط روایتی از از امام شنیده اند و بیش از این از آنان اطلاعی در دست نیست. ملاک انتخاب اصحاب، شیعه بودن نبوده و حتی زندگی اصحاب سنی حضرات معصومین نیز بررسی شده، اما افراد زندگی ناصبی به دلیل دشمنی آشکار آنها با ائمه اطهار(ع) بررسی نشده است. ضمنا درباره صحابه یاد شده نیز هم قول علمای شیعه و هم قول علمای اهل سنت، نقل و از نتیجه گیری، پرهیز و قضاوت به خود خواننده واگذار شده است.

درباره مشخصات کتاب نیز در مقدمه آمده است که چون بیشتر کتاب های رجالی به زبان عربی است، تصمیم گرفته شد که این کتاب به زبان فارسی تألیف شود تا در آینده در صورت نیاز به زبان های مختلف ترجمه شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما