loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صورت و سیرت انقلاب اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی)

5 (2)

ناشر انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب محمدرضا حاجی انزهایی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 340

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«صورت و سیرت انقلاب اسلامی» عنوان کتابی است با موضوع شناساندن صورت و سیرت انقلاب که از بیانات رهبر انقلاب اسلامی استفاده شده است تا راه حفاظت از آنها را برای ملت شریف ایران اسلامی تدوین کند. بخش اول کتاب به معرفی اجزای صورت انقلاب اسلامی اختصاص دارد و در آن به طور جامع به هشت رکن اساسی آن اشاره شده است.

بخش دوم کتاب به معرفی سیرت انقلاب و ارکان آن اختصاص یافته است و از آنجا که اهمیت حفظ سیرت به مراتب بیش از صورت آن است، حجم بیشتری از کتاب را در بردارد. فصل اول این بخش به شاخص های سیرت انقلاب پرداخته است. در بیان رهبر انقلاب شاخص های سیرت انقلاب معرفی شده است؛ بنابراین این فصل به شرح اصول خط امام اختصاص یافته است. فصل دوم کتاب مطالبی با موضوع اهمیت حفظ سیرت انقلاب را در بردارد. در فصل سوم با عوامل ماندگاری سیرت انقلاب و در فصل چهارم با عوامل آسیب زای سیرت انقلاب آشنا می شویم. فصل پنجم نیز مخاطب را با مسئولیت های اقشار مختلف اجتماعی، مسئولان و آحاد ملت شریف ایران نسبت به حفظ سیرت انقلاب اسلامی آشنا می کند.

کتاب صورت و سیرت انقلاب اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) توسط محمدرضا حاجی انزهایی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

رهبر انقلاب عوامل ماندگاری سیرت انقلاب را دو خصوصیت - که بیشترین تأثیر در وجهه ی انقلاب در دنیا دارد - مطرح می نمایند:

«دو خصوصیت از خصوصیات استثنایی این انقلاب را مطرح می کنم که همین دو خصوصیت، بیشترین تأثیر را در وجهه ی این انقلاب در دنیا داشت؛ همچنان که بیشترین تأثیر را در پیروزی و ماندگاری انقلاب در کشور اسلامی داشت.
همین دو خصوصیت بود که با گذشت چندین سال، هنوز موجب شده است که در گوشه و کنار عالم، به پیروی از این انقلاب و در پرتو آن، از سوی کسانی حداقل حرکات و تحولات و تلاش هایی انجام بگیرد.

یکی از این دو خصوصیت، عبارت بود از این که مبنای این انقلاب، ارزش های دینی و اخلاقی و معنوی بود و خصوصیت دیگر این بود که انقلاب بر پایه ی اراده و خواست مردم در تشکیل و اداره ی حکومت باقی ماند. یعنی پس از پیروزی انقلاب، اهمیت نقش مردم از آنها سلب نشد و به عنوان یک عنصر برای انقلاب باقی ماند. این دو خصوصیت، در انقلاب ما وجود دارد.»

باید دانست که حفظ صورت و سیرت انقلاب اسلامی، عزم همگانی را میطلبد و وظیفه ی اختصاصی مسئولان یا قشر خاصی نیست. همه وظیفه دارند برای بقا و بالندگی انقلاب اسلامی تلاش کنند تا بتوانیم از مرحله ی دوم و سوم انقلاب اسلامی گذر کنیم و به مرحله ی آخر که برپایی تمدن اسلامی است دست یابیم و با اتفاق، مقدمه ساز حکومت مهدوی باشیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما