loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لطایفی از قرآن کریم: برگزیده از کشف الاسرار و عده الابرار

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر از دو دفتر اول و دوم تشکیل شده و در دفتر اول مولف درباره قرآن و آقای میبدی صاحب تفسیر کشف الاسرار و شیوه کارش قلم میزند و خصایص ترجمه آیات را بیان می کند در دفتر دوم ۱۰۵ قطعه از بخش سوم کشف الاسرار النوبه الثالثه برگزیده و بیشتر توجه اش به نکات ادبی و عرفانی است. نویسنده در این کتاب به خوبی کشف الاسرار را معرفی می کند و حقش را خوب ادا کرده است به احتمال قوی هر کس این کتاب را بخواند عاشق کشف الاسرار میشود. از خواندن قرآن لذت بیشتری می برد و علاقه به تفسیر و عرفان پیدا می کند. مولف به خوبی ۱۰ جلد کشف الاسرار در این کتاب خلاصه کرده است و توانسته است به زیبایی تفسیر کشف الاسرار را در جهان و ایران تبلیغ کند.

در وصف شب مینویسد: شب موسم عارفان است و وقت خلوت دوستان است آرامگاه مشتاقان است ، هنگام نواخت بندگان است . چون شب در آمد، دوستان را وقت خلوت آمد. رقیبان در خواب و دشمنان دور ، خانه خالی و دوست منتظر.

در توصیف قرآن : مومنان چون نامه دوست خوانند بر بصرشان بصیرت بیفزاید ، و نگار غمان از دلشان بزداید ، نسیم صبای معرفت از جانب قربت در آید ، ریحان حیات سر از باغ وصال برکشد ... ص ۱۹۵

در وصف و معرفی پیامبر با یتیمی راز کودی ، و بر جبرئیل ناز کردی ، با غریبی بنشستی و با بهشت ننگرستی ... ص ۱۸۹

در وصف مرگ : صدق زاد سفر مرگ است و مرگ راه بقاست و بقا سبب لقاست ... ص ۳۴۶

کتاب مملوست از مطاب عرفانی ، آدمی را همچون باد سبک خیز می کند و پله پله تا ملاقات خدا میبرد خدایش رحمت کناد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما