loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح کامل فیه مافیه: گفتارهایی از مولانا جلال الدین محمد بلخی (672 - 604 ه . ق)

1 (1)

ناشر معین

نویسنده جلال الدین محمد مولوی (مولانا)

مستندساز کریم زمانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 662

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57285 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
520,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «فیه ما فیه» اثر بی همتای مولانا جلال الدین محمد بلخی با تصحیح و شرح استاد کریم زمانی تدوین شده است. این اثر، محصول اندیشه های مولوی و مشتمل بر فصول متعددی است. هر یک از فصول آن مربوط به یکی از جلسات بحث و مناظره مولوی با شاگردان و یارانش است. از این رو به نثر فارسی و بعضا به عربی است.

استاد کریم زمانی در مقدمه توضیح داده : «فیه ما فیه کتابی است از نوع مجلس گویی های صوفیانه و مجلس گفتن در لفظ به معنی وعظ گفتن است و مجلس گویی نوعی از شیوه های تدریس صوفیه بوده که با لطایف گویی های نغز و نکات ظریف نیز در می آمیخته است و بدان مجالس شور و حالی خاص می بخشیده است. فیه مافیه به روش تالیفات رسمی تدوین نیافته که مثلا مقدمه ای داشته باشد و موخره ای، و موضوعات به ابواب و فصولی چند تقسیم شده باشد. چرا که این اثر لطیف عرفانی عنان در عنان رخدادها و فراز و فرودهای ریز و درشت روزمره و پرسش های مجلسیان پیش می رفته است. فیه مافیه را می توان نظیر مقالات شمس دانست، چرا که آن کتاب نیز حاصل سخنان شمس است در مجلسی که خود هیچ نت و نوشته ای از آن بر نمی داشت، بلکه وعظ می گفت و دیگران از سخنانش نوشته بر می داشتند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما