loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تربیت کودک سالم: راهنمای عملی برای پیشگیری و حل مشکلات دوران کودکی

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده زهرا بی غم

ویراستار زهرا صنوبری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 215

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، راهنمای مناسبی برای والدینی است که می خواهند با استفاده از اصول روانشناسی و مطابق با فرهنگ جامعه ایرانی به فرزند پروری بپردازند. در این کتاب سعی شده است با استفاده از مثال های عینی به بررسی موضوعات مهمی مانند شیوه های تشویق و تنبیه، قانون های حاکم برخانواده و نیز مشکلاتی که ممکن است در رابطه میان کودک و والدین، همسالان یا معلمان به وجود بیاید، بپردازد.

در این کتاب راهکارهای عملی و کاربردی برای پیشگیری یا حل مسائل و نیز یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از خانواده های ایرانی یعنی چگونگی آموزش صحیح مسائل مذهبی به کودکان مطرح شده است.

با کودک لجبازی نکنید. لجبازی والدین و بزرگسالان با کودک یکی از دلایل اصلی پرخاشگری اوست. یک مثال ساده از این موضوع هنگام بازی اتفاق می فتد. کودکی که همواره هنگام بازی از جانب دیگران آزار دیده است، بیشتر جیغ می زند و رفتارهای پرخاشگرانه دارد. مثلاً اگر کودک حین یک بازی ساده، وسیله ای را بخواهد و پدر بی دلیل آن را از کودک دریغ کند و تا کودک فریاد نزند، پدر همچنان به رفتار نابالغانه خود ادامه دهد، کودک یاد می گیرد برای رسیدن به هدفش فریاد بزند...

به کودک یاد بدهید که «رفتار دیگران به ما اطلاعاتی درباره شخصیت آن ها می دهد، رفتار آن ها نمی تواند آرامش ما را بر هم بزند.» این موضوع را با رفتار خود به کودک آموزش دهید...

نقاشی کشیدن، یکی از راه های بسیار مؤثر در آرام سازی کودکان است. توصیه می شود روزانه کودک خود را به کشیدن نقاشی ترغیب و در صورت امکان او را در این کار همراهی کنید. نقاشی کشیدن مشترک والدین و فرزند علاوه بر این که موجب بهبود رابطه آن ها می شود، هیجان های منفی را نیز به شدت کاهش می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما