loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیباترین عید؛ زیباترین جشن

زیباترین عید: عید غدیر خم

ناشر کتاب جمکران

نویسنده سید محمد مهاجرانی

تصویرگر مژگان طائی نیا | وجیهه گلمزاری

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 48

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57376 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

واقعه غدیر بنابر باور شیعیان از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) هنگام بازگشت از حجه الوداع در 18 ذی الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، حضرت علی(علیه السلام) را ولی و جانشین خود معرفی کردند و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان شان بودند در آنجا با امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) بیعت کردند.

معصومان(علیهم السلام) به حدیث غدیر استناد کرده اند و شاعران بسیاری ـ از دوران امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) تا به امروز ـ درباره آن شعر سروده اند. از مهم ترین آثار درباره این واقعه و حدیث غدیر، کتاب «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» از علامه امینی است. پیامبر(صلی الله علیه و آله) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده اند و مسلمانان، به ویژه شیعیان این روز را جشن می گیرند.

درباره تعداد افراد حاضر در غدیر خم اختلاف نظر است. تعداد حاضران را ده هزار نفر، 12 هزار نفر، 17 هزار نفر، 70 هزار نفر گفته اند. اما هر چه که بوده مسلماً تعداد بسیار زیادی از حاضران واقعه غدیر کودکان و بچه ها بوده اند. بچه هایی که خودشان بعداً از راویان واقعه غدیر شدند و علاوه بر بزرگسالان این واقعه را به همه معرفی کرده اند.

کتاب «زیباترین جشن»، روایت حضور بچه ها در جشن های عید غدیر و فعالیت های آن هاست که هر ساله یاد غدیر را زنده نگه می دارند و با توجه به سن شان از معارف بیشتری نسبت به قبل برخوردار می شوند.

انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران دو کتاب «زیباترین جشن» و «زیباترین عید» را درباره این رویداد تاریخی در قالب یک مجلد جلد منتشر کرده است. به این ترتیب، مخاطب هم روایت کودکان حاضر در واقعه غدیر را می خواند و هم با فعالیت بچه های امروزی برای برپایی جشن های غدیر آشنا می شود.

تصویرسازی این کتاب ها توسط مژگان طائی نیا و وجیهه گلمزاری انجام شده است.

کاش در غدیر بودم!
هزار و چهار صد و بیست و شش سال پیش ده ها هزار حاجی ، دسته دسته به سرزمین غدیر رسیدند. پیامبر خدا که مثل خورشید در میانشان می درخشید فرمان داد : « همه بمانند » آن ها که جلوتر بودند برگشتند و آن ها که عقب تر بودند شتابان خود را رساندند پیامبر خدا روی بلندی ایستاد و برایشان سخنرانی کرد و بعد امیر مؤمنان را صدا زد و دست او را در دست گرفت و بالا برد و فرمود : « هر که من مولای او هستم این علی مولای اوست » و این جمله ی بی نظیر در دفتر خاطرات زمین و آسمان ثبت شد آن سال چند کودک هم آن جا بوند و آن صحنه ی تماشایی را از نزدیک دیدند خوشا به حالشان! کاش آن سال ما هم در آن جا بودیم! کاش می توانستم همین الآن مثل کبوتر به سوی سرزمین غدیر پر بکشم و در میان آن سرزمینِ دلنشین چند لحظه بنشینم!

پر شور ترین حج!
بیابان ها را یکی بعد از دیگری پشت سر می گذاریم و شب به مکه می رسیم . چه شهر عجیبی! شهر ابراهیم و اسماعیل! شهر هاشم و عبدالمطّلب و عبدالله شهر پیامبر و علی و فاطمه(علیهم السَّلام) وقت نماز مغرب است . همه به سوی مسجد الحرام می رویم و نماز مغرب را می خوانیم خانه ی کعبه مثل نگین انگشتر می درخشد و ما دور تا دورش حلقه زده ایم. زمانی خانه ی کعبه پر از بت بوده است و مردم در برابر بت ها به خاک می افتادند و اکنون همه در برابر خدا به سجده افتاده ایم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

زهرا میرزایی

سلام
این کتاب با کتاب زیباترین عید از همین نویسنده،فرق داره?

21 آذر 1396

سلام خیر همان کتاب هست

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما