loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقلانیت دینی در حوزه رفتار اخلاقی از نگاه امام خمینی (س)

1 (1)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده معصومه صابری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57384 10003022
51,000 45,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

با توجه به اهمیت عقل و ضرورت تبیین مباحث اجتماعی بر مبنای عقلانیت دینی در جامعه اسلامی، باید حوزه عمل و رفتار انسان مورد تعامل و تفکر ویژه عقلی و کلامی قرار گیرد. این پایان نامه درصدد تبیین «دیدگاه امام خمینی ره پیرامون عقلانیت دینی در حوزه رفتار اخلاقی» است؛ به بیان دیگر، تبیین رابطه عقل و دین در حوزه اخلاق و رفتار اخلاقی از دید امام خمینی و به بیان خاص تر، مبانی و اصول و ویژگی های عقلانی حاکم بر رفتار اخلاقی به عنوان زیر مجموعه دین و از دید امام به عنوان اندیشمند دینی، وظیفه این پژوهش در نظر گرفته شده است. در این راستا اصول و ویژگی های کلی و عقلی و مبتنی بر مبانی فوق که حاکم بر رفتار اخلاقی می باشند را از دید امام تبیین خواهیم نمود. براساس تعالیم دین اسلام، عقل و دین در تعریف صحیح از عقل، عقلانیت دینی پویا و کارآمدی را ارائه می نماید که در تمامی حوزه های نظر و عمل تعیین کننده و ثمربخش است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما