loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ازلیت فعل باری و حدوث عالم: مقایسه دیدگاه ملاصدرا رحمه الله و امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده اسماعیل دانش

مستندساز زهرا مصطفوی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 521

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57387 10003022
91,000 81,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در مقدمه ای که دکتر زهرا مصطفوی بر این کتاب نوشته آمده است: « کتابی که پیش روی خوانندگان قرار دارد، مجموعه ای از نظرات بدیع حضرت امام را پیرامون مسائلی از جمله صفات الهی، حقیقت اراده، حدوث زمانی و غیره گردآوری نموده و با مقایسه با نظرات دیگر فلاسفه و عرفای اسلامی، جایگاه و ویژگی های نظر حضرت امام را آشکار نموده است. همچنین ایشان در هر زمینه نقد و نظرات خویش را بر مطالب فلاسفه افزوده و کتابی برای اهل فنّ فراهم آورده اند.

در مقدمه ای که نویسنده این کتاب بر آن نوشته نیز آمده است: «درباره ازلیت فعل باری و حدوث عالم از دیدگاه امام خمینی (ره) تاکنون پژوهشی در قالب کتاب، پایان نامه، مقاله و… صورت نگرفته است؛ ولی از نگاه سایر فلاسفه، خصوصا ملاصدرا درباره حدوث و قدیم، پژوهش هایی انجام شده است؛ از این رو، پژوهش انجام شده در این کتاب کاملا جدید و تازه خواهد بود که در 6 فصل سامان یافته است.

با توجه به دشواری بحث، نگارنده تلاش کرده است که تا حد امکان مطالب هر فصل را به صورت اختصار بیان نماید و در آخر هر فصل نتیجه گیری کند و دیدگاه امام خمینی (ره) و ملاصدرا را با یکدیگر مقایسه، و وجه اشتراک تمایزات را بیان نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

اسماعیل دانش

باتقدیم سلام اسم نویسنده کتاب ازلیت فعل باری وحدوث عالم و...اسماعیل است نه علیرضا.بنابراین اصلاح فرمایید به اینصورت که اسماعیل دانش.

5 مهر 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما