loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علوم قرآن در اندیشه امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده فرج الله میرعرب

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 246

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57390 10003022
49,000 44,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب علوم قرآن در اندیشه امام خمینی(ره)، در 16 فصل به مباحثی چون جایگاه قرآن و علوم قرآنی، نزول قرآن، اعجاز قرآن، سلامت قرآن از تحریف و تغییر، ظاهر و باطن و نزول بر هفت حرف، حروف مقطعه رموز قرآن، محکم و متشابه، نسخ در قرآن، فهم قرآن و تاثیرپذیری از آن، سیمای کلی مقاصد و معارف قرآن، تکرارها و تنوع بیانی قرآن، جامعیت و جاودانگی قرآن، مقدمات رسیدن به حقیقت قرآن، قصص قرآن، تفسیر قرآن و تأویل قرآن به رشته تحریر در آمده است.

نویسنده این کتاب معتقد است امام خمینی(ره) به روش مرسوم در مورد قرآن سخن نگفته و ننوشته ، بلکه به دنبال بیان حقیقت قرآن و اسرار آن و گشودن هرچه بیشتر راه بهره برداری از این مخزن الاسرار الهی بوده است.

به نظر میر عرب، با اعتقادی که امام (ره) در مورد قرآن داشتند، در آثار ایشان بسیاری از عناوین موجود در کتابهای علوم قرآنی، همچون بحث جمع آوری، اعراب، رسم الخط و تعداد آیات قرآن، وجود ندارد و یا به طور مبسوط دیده نمی شود، در حالی که عناوین و مباحثی در آثار امام یافت می شود که در سایر کتابها کمتر میتوان آنها را دید؛ مانند حقیقت تنزیل، کشف حقایق قرآن، فهم قرآن و موانع آن، نگاه خاص به مهجوریت، رابطه علم و عرفان با قرآن، ارتباط با حقیقت قرآن قبل از قرار گرفتن در تنگنای الفاظ و ... علت این گرایش، عارف بودن به معنای واقعی کلمه و نگاه عارفانه ایشان به قرآن و علوم مربوط به آن است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما