loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش پیش از ازدواج

1 (1)

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده مهدی میرمحمدصادقی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 248

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات زندگی است. اما، این تصمیم زمانی گرفته می شود که دانسته ها و تجربه های ما در برابر بزرگی آن اندک است.
این مجموعه تلاشی است برای افزایش دانسته ها و تجربه افرادی که هنوز آمادگی چنین تصمیمی را ندارند، و توصیه صبوری به آنها.
قبل از ازدواج، قدرت و اختیار بسیاری برای تصمیم گیری داریم. در این مرحله، می توان از تشکیل ساختار های مشکل زایی چون خانواده دوری کرد. اما پس از ازدواج و هنگامی که ساختار ها شکل گرفت، فقط می توان مشکلات را کاهش داد و به ندرت امکان تغییر ساختار ها وجود دارد.

این مجموعه تلاشی است برای پیشگیری از تشکیل ساختار های مشکل زا.

هنگامی که قرار است دو نفر با هم آشنا شوند و پس از آن در مورد ازدواج تصمیم بگیرند، این سؤال مطرح می شود که چگونه باید با هم آشنا شوند؟ باید چه بگویند و بپرسند و چگونه بگویند و بپرسند؟ پاسخ به این سؤالات بسیار مهم است؛ زیرا به افراد کمک می کند که یاد بگیرند از چه راه هایی با هم آشنا شوند. به طور کلی و فارغ از بحث ازدواج، دو روش مهم برای آشنایی وجود دارد؛ یکی روش «مصاحبه» و دیگری روش «خودافشایی»...

شیوه مصاحبه بیشتر برای آشنایی فردی فرادست با فردی فرودست است. برای مثال، هنگامی که مدیر منابع انسانی شرکتی یا سازمانی می خواهد کارمندی را استخدام کند از شیوه مصاحبه استفاده می کند. در این شیوه، فرد فرادست سؤال می کند و فرد فرودست پاسخ می گوید. البته فرد فرودست نیز می تواند سؤال کند اما ممکن است فرد فرادست به او پاسخ کاملی ندهد. روش مصاحبه روش آشنایی یک طرفه است و در آن یکی دیگری را بیشتر می شناسد...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

شهیده شهیدی

بسیار کتاب آموزنده و روشن کننده ای هست.به تمام کسانی که میخواهند درباره خود و ازدواج بیشتر اطلاعات به دست بیارن خواندن این کتاب رو به شدت توصیه میکنم:)

14 مرداد 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما