loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی رحمه الله

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57434 10003022
124,000 111,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر تلخیص کتاب ارزشمند شرح چهل حدیث امام خمینی(س) است توسط جواد محدثی تدوین شده است.

شرح چهل حدیث از جمله سودمند ترین آثار اخلاقی حضرت امام خمینی(ره) است که از ویژگی های منحصر به فردی همچون، غنای محتوا، استناد به آیات و روایات فراوان ، طرح مباحث نظری اخلاقی، عرفان و اشاراتی بی شمار به دقایق عرفانی و نکات بدیع و نظری برخوردار است.

حضرت امام(ره) این کتاب را در شرح و بیان ۴۰ حدیث از معصومین نگاشته اند. این کتاب، در اصل تقریرات امام خمینی(س) بوده که مضامین آن را در مدرسه فیضیه و مدرسه ملاصادق قم، ایراد فرمودند و سپس تصمیم گرفتند کتابی در همین زمینه تألیف کنند. تألیف کتاب ۴۰ حدیث در ۱۳۸۵ هجری قمری به پایان رسیده است.

۳۳ حدیث از احادیث این کتاب مربوط به اخلاقیات و مهلکات و منجیات و ۷ حدیث آخر در باب اعتقادات و معارف است. روش حضرت امام(ره) در توضیح احادیث این است که ابتدا حدیث را نقل کرده و سپس آن را به فارسی ترجمه کرده اند؛ آنگاه کلمات اصلی حدیث و گاه قالب تعبیرات و کلمات آن را شرح و معنا کرده اند و در معنای حدیث، نکاتی را که در شرح آن سودمند است بیان داشته اند. ایشان پس از فراغت از شرح تعبیرات و اصطلاحات و تمهیدات لازم، به شرح متن پرداخته و طی چند «فصل» شرح حدیث را به پایان برده اند.

از آن جا که متن اصلی کتاب «اربعین حدیث» جزو متون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران می باشد، اثر فوق به عنوان متن جایگزین، مورد استقبال آن مرکز قرار گرفته است. به همین جهت در پایان هر حدیث (یا هر درس)، مقدمه، سوالات مرتبط با آن درس و پرسش های پژوهشی جهت تحقیق و مطالعه بیشتر درج گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما