loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غایت شناسی اخلاق فلسفی و اخلاق عرفانی؛ مقایسه آراء ابن سینا و ابن عربی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمدرسول روزبه

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 292

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «غایت شناسی اخلاق فلسفی و اخلاق عرفانی» ابتدا معنای غایت از دیدگاه متفکران مسلمان را بیان می کند و رابطه آن را با نظام اخلاقی اسلام تبیین می کند. در ادامه تلاش می شود دیدگاه هنجاری نظام اخلاقی اسلام و نسبت آن با غایت و غایتگرایی تبیین شود.

در ساختار کلی کتاب، دو مکتب اخلاقی فلسفی و عرفانی و مبانی نظری مختلفی که این دو نظام اخلاقی بر آنها استوارند، معرفی می شوند و پس از آن غایت اخلاق در دو رویکرد فلسفی و عرفانی در مکتب اخلاق اسلامی و آثاری که بر اخلاق و نظام اخلاقی برجای می گذارند ـ با تأکید بر دیدگاه دو اندیشمند بزرگ فلسفه و عرفان یعنی ابن سینا و ابن عربی ـ بررسی می شود و دو دیدگاه و جستجوی نقاط مشترک و نقاط اختلافی دو دیدگاه و تعیین نقاط ضعف هر دیدگاه و نسبت آنها با دیدگاه اسلامی مقایسه می شود. در این کتاب به آراء سایر اندیشمندان فلسفه و عرفان نیز اشاره شده است.

این کتاب رساله دکتری آقای محمدرسول روزبه است که در رشته معارف اسلامی با گرایش اخلاق اسلامی در سال 1390 در دانشگاه باقرالعلوم (ع) با مساعدت اساتیدی همچون حجج الاسلام شیروانی، گرجیان و فیروزجانی دفاع گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما