loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دروس فی علم المنطق

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57511 10003022
114,000 102,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب دروس فی علم المنطق، نوشته محمد رضا المظفر است و در انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) به چاپ رسیده است.

در تعریف علم منطق گفته اند آلت قانونی است که بهره گیری و کمک از آن موجب مصونیت ذهن از خطا در فکر و تامل خواهد شد. خداوند فطرت بشری را بر اساس فکر و اندیشه بنا نهاده و قوه عقل را در اختیار او قرار داده است تا با استفاده از این نعمت و هدیه الهی انسان از خطا و اندیشه در تامل و اندیشه در امان باشد. در کنار این قوه عقل و اندیشه که از آن به علم ذهنی تعبیر می شود علم خیالی که مشترک بین انسان و حیوان است و علم وهمی که موضع افتراق انسان از حیوان است وجود دارند.

از جمله علوم مهمی که مبین و تشریح کننده این علم ذهنی است، علم منطق می باشد. این علم در برگیرنده اصول و قواعدی است که آگاهی و بکارگیری از آنها موجب تفکیک وهم و خیال از سایر علوم ذهنی خواهد بود. مرحوم علامه مظفر در اثر حاضر خود مباحث علم منطق را از دو منظر تصوری و تصدیقی به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار داده و در پایان هر مبحث نیز نتیجه هر کدام از مباحث را به صورت خلاصه آورده است.

این اثر براساس کتاب المنطق علامه مظفر تنظیم شده و مباحث اضافی آن حذف و مسائل جدید منطق در آن مطرح گردیده است خصوصیت مهم این کتاب، تدوین آموزش و درج تمارین و آزمونهای درسی است که مطابق با برنامه تعلیمی طلاب تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما