loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دروس فی علم الاصول: الحلقة الاولی و الحلقة الثانیة فی اسلوبها الثانی

4.5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57517 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب دروس فی علم الاصول نوشته باقر ایروانی است و در انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) به چاپ رسیده است. این کتاب یکی از چندین کتبی است که توسط مرکز نشر هاجر به چاپ رسیده است و در سطوح عالی حوزه علمیه خواهران تدریس می شود و موضوع آن در مورد شرح (حلقه الاولی و الحلقه الثانیه فی اسوبها الثانی) کتاب حلقات که نوشته سید محمد باقر صدر است، می باشد.

در ابتدای کتاب کتاب دروس فی علم الاصول، کلیاتی در مورد کلیات علم اصول فقه مانند تعریف این علم، اقسام حکم شرعی، انواع دلیل شرعی اعم از لفظی و غیر لفظی و نوع دلالت آن بر حکم شرعی ارایه شده و پس از آن به دلالت اصول عملیه بر حکم شرعی در صورت فقدان دلیل لفظی اشاره شده است.

نگارنده باقر ایروانی، در ادامه به بحث در مورد تعارض ادله لفظی، لبّی و اصول عملیه در یک حکم شرعی پرداخته و راه کارهای رفع چنین تعارضی را بررسی نموده است. در بخش دوم از کتاب نگارنده به اثبات حجیت قطع و ادله محرزه پرداخته و مباحثی در زمینه الفاظ و دلالت آنها بر معنا ارائه نموده است.

بحث در مورد دلالت صیغه امر و نهی بر وجوب و حرمت، قیود دلالت کننده بر عموم و اطلاق، مفاهیم، حجیت دلیل عقلی در کشف حکم شرعی، اجتماع امر و نهی در یک امر واحد، حجیت شرعی و عقلی استصحاب، احتیاط، برائت و تخییر و ارکان و مبانی و همچنین مجاری جریان این اصول از دیگر مندرجات مهم این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما