loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عبور فقط با زنجیر چرخ! (چگونه تعارض را مدیریت کنیم؟)

فعالان فرهنگی؛ دفتر دهم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57520 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«تعارض، فرایندی است که در آن فرد یا گروه درمی یابد که منافعش با مخالفت یا واکنش منفی طرف دیگر روبرو شده است و بدین ترتیب مورد تهدید قرار گرفته است».

برخی سازمان ها به اشتباه می کوشند تا هیچ گونه تعارضی در بین اهداف، کارکنان و مدیران، ایجاد نشود. این گونه سازمان ها معمولاً بدون اینکه به اهداف موردنظرشان دست یابند، در جهت فروپاشی خود گام برمی دارند. امروزه بر اساس نظریات رایج، وجود میزان متناسبی از تعارض، در کار هر سازمانی ضروری است؛ در غیر این صـورت، هیـچ گونه تحول، خلاقیـت و اندیشـه های نوآورانـه و نشاط آفرین را در سازمان شاهد نخواهیم بود.
دیدگاه های جدید تعارض، هرگونه تعارضی را مطلوب نمی دانند، بلکه آنها برخی تعارض هایی که حامی اهداف گروه و بهبود عملکرد آن هستند سودمند می دانند. آنان این وضعیت را با نام «تعارض کارکردی» مشخص می کنند. در مقابل تعارض هایی را که موجب کاهش و کندی عملکرد گروه می شود، در زمره «تعارض مخرب» یا غیرکارکردی به شمار می آورند.

با توصیفاتی که بیان شد، شما باید به عنوان مدیر یا مسئول ارشد، کمک به ایجاد وضعیتی کنید که بتواند موجب تعارض سازنده شود! در این صورت شاهد آن خواهید بود که روحی تازه در کالبد سازمان یا تشکیلاتتان دمیده شده و حس رقابت و خلاقیت در میان کارکنان مجموعه برانگیخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما