loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همه چیز درباره نویسندگی خلاق

مجموعه کتابهای آموزش نویسندگی 1

ناشر سوره مهر

نویسنده کارول وایتلی | چارلی شولمن

مترجم مهدی غبرائی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 699

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57531 10003022
445,000 422,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق، مانند بسیاری از کتاب های کمک درسی در حوزه های مختلف، این کتاب به شگردهای نویسندگی در گونه های مختلف ادبی اعم از رمان، نمایشنامه، فیلمنامه، داستان کوتاه و... می پردازد. در این کتاب شگردهای نویسندگی در گونه های ادبی متفاوت با استفاده از مثال های جالب و فراوان توضیح داده شده است. از این لحاظ باید گفت که این کتاب، اثر محققانه ای است که در این زمینه نوشته شده است.

کتاب همه چیز درباره نویسندگی خلاق، نوشته کرول وایتلی و چارلی شولمن و... است و با ترجمه مهدی غبرایی در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

«اما اصلا ًچرا برای نویسنده شدن تلاش می کنید؟ چرا مثل بسیاری از مردم با خیال راحت فقط از کلمات کاربردی و کاملاً متداولی که همه در یادداشت ها و اسناد تجاری ، مکاتبات شخصی ، یا حتی اطلاعات گاهنامه ها یا سخنرانی و نامه های مدرسه شان به کار می برند بهره نمی برید؟

چون شما عاشق کلمات هستید. چون چیزی برای گفتن دارید و دوست دارید آن را در بهترین و جذاب ترین شکل ممکن بگویید. چون عاشق ارتباط و پیوند با تمام اقشار هستید. چون از رنگ، طعم، آهنگ و عطر زبان لذت میبرید. چون نظریات، تجربیات و احساساتی دارید که لازم است با خوانندگانتان در میان بگذارید. چون می خواهید کاوش کنید، بجویید و استدلال کنید تا چیزهایی را که در اطرافتان می گذرد درک کنید و به دیگران در انجام دادن این کار یاری دهید. و بالاخره چون شما با نگاه خاصی به همهچیز نگاه میکنید.

با عشق ورزیدن به زبانْ، زبانتان شکوفا و بارور میشود و با تعیین هدف خود برای تبدیل شدن به نویسنده ای خلاق و کامل ممکن است روزی شما هم جایی در کتابفروشیهای بزرگ پیدا کنید و روزی صدها نسخه از آخرین زندگینامه تان را برای خوانندگانتان امضا می کنید. یا ممکن است شاهد اجرای نمایش پرفروشی باشید که شما آن را نوشتهاید. یا شاید تیراژ بالا برود و اثر شما بسیار خلاقانه و به یاد ماندنی از کار دربیاید و خیل خوانندگان دنبال خرید آن باشند و اثرتان درآمد هنگفتی نصیبتان کند.

شاید تمام این ها اتفاق بیفتد. اما چیزی که ضمن درگیر شدن و تلاش برای خلاقانه نوشتن حتماً رخ می دهد این است کهـ حتی اگر شکست بخورید و هرگز یک کلمه هم چاپ نکنیدـ مهارت های جدیدی می آموزید، دانش جدیدی کسب می کنید و راه تازه ای برای ابراز وجود می یابید. آموختن و رشد کردن، افق های شما را گسترش می دهد، بر توانایی هایتان می افزاید و احساس آرامش و رضایت شگفت انگیزی به شما می بخشد. ضمن اینکه امکان ثبت مُهر مخصوصتان را بر گوشۀ کوچکی از دنیا در اختیار شما قرار میدهد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما