loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیوه های پیامبر اعظم (ص) در دعوت به اسلام

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از وضایف پیامبران، دعوت انسان ها به سوی خدا بوده است: پیامبران الهی، به دلیل انتخاب آنها از سوی خداوند، بهترین شیوه هدایت و خدمت رسانی را نسبت به امت های خود داشته اند، و پیامبر اعظم (ص) بهترین شیوه تبلیغی را برای امت خویش داشته است. بدین جهت باید شیوه های دعوت او را شناخت و در دعوت به اسلام، آن شیوه ها را به کار برد و چون بهترین مکنب برای شناخت شیوه های دعوت پیامبر (ص) قرآن کریم است، در این اثر سعی شده تا آن شیوه ها از قرآن کریم استخراج شود.
در این نوشتار سعی شده است تا با مراجعه به آیات و روایات و نقل فرازهایی از زندگانی و رفتار پیامبر گرامی اسلام با اشخاص و گروهها، نحوه تبلیغ صحیح دین اسلام و فراخوانی مردم به آن تبیین گردد.
نگارنده به شیوههای بیانی، اخلاقی و رفتاری پیامبر در تبلیغ دین اسلام اشاره کرده و مهمترین عوامل موفقیت آن حضرت در دعوت مردم به اسلام را نرمخویی، فصاحت و بلاغت در سخن، رعایت اصول تدریجی و تربیتی تبلیغ و برخورداری از حکمت بالغه الهی عنوان نموده است.
وی شیوه بیانی و اخلاقی پیامبر در اصول دعوت به اسلام را معجزه آن حضرت عنوان کرده و آن را فراتر از عقول عادی بشر میداند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما