loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ره پویان پژوهش 5: فنون مقاله نویسی (چگونه مقاله بنویسیم)

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

برای نیل به موفقیت در هر زمینه ای، نیازمند به مباحث پیش نیازی و اندوخته های نظری از جمله مفهوم شناسی، مسئله شناسی، آشنایی با اهداف و روش های آن علم هستیم که این امر در پژوهشگری اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

مجموعه «ره پویان پژوهش» محققان را با دنیای تحقیق آشنا ساخته است و تغییرات اساسی در تلقی و ادراک، پژوهش و تتبع و کاربست و اجرا ایجاد می کند.

پیشینه مقاله نویسی در زبان فارسی قدمت چندانی ندارد و در کشور ما،از نیمه قرن سیزدهم فراتر نمی رود. در واقع روزنامه و مقاله همزاد هستند. در کشور های باختری نیز پیشینه مقاله نویسی به ابتدای قرن هفده میلادی که نخستین نشریات دوره ای کشور های اروپایی انتشار یافت، بر می گردد.

طلاب، دانشجویان و محققان حوزوی و دانشگاهی، مهمترین مخاطبان مقالات علمی-پژوهشی هستند. البته در بسیاری از موارد، خود طلاب یا دانشجویان سطوح عالی علمی،فعالیت های تحقیقاتی خود را در قالب مقاله منتشر می سازند وبدین ترتیب در تولید و پیشرفت علم کمک می کنند. گاهی ممکن است یک دانشجو، به رغم آن که یافته های جدید و قابل تأملی را در حوزه علمی و تحقیقاتی اش به دست آورده و دانش و تخصص کافی در حوزه کارش دارد، به دلیل عدم تسلط به اصول نگارش مقاله، از ارائه یافته هایش در مجامع علمی نا کام بماند.

از آنجا که نوشتن صحیح و مناسب یک مقاله،ضرورتی اساسی برای چاپ مقالات علمی می باشد، در این نوشتار که جلد پنجم از مجموعه ره پویان پژوهش است سعی که به بررسی روش های صحیح نگارش مقالات علمی پرداخته شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما