loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ملی - مذهبی ها: جریان شناسی نیروهای ملی - مذهبی در جمهوری اسلامی ایران

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مهدی حق بین

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 724

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تعارض ذاتیِ تفکر و ایدئولوژی حاکم بر جریان ملی ـ مذهبی با ایدئولوژی جریان ولایی منجر به رویارویی آن با نظام جمهوری اسلامی ایران گردید.

این تقابل در ابتدا از طریق مخالفت با نهادهای انقلابی شروع شد، سپس جریان مذکور در همه پرسی نظام جمهوری اسلامی، با پیشنهاد «جمهوری دموکراتیک اسلامی» مرز خود را با جریان ولایی روشن ساخت و هنگامی که نتوانست اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی را به دست آورد و با تصویب اصل ولایت فقیه در آن مجلس، درصدد انحلال مجلس مذکور برآمد.

در نهایت با تسخیر سفارت آمریکا از سوی دانشجویانی که خود را پیرو خط امام می دانستند، از تصدی دولت موقت به صورت دسته جمعی استعفا داد و در مجلس اوّل شورای اسلامی با تشکیل فراکسیون همنام به همکاری با مخالفان جریان ولایی پرداخت و مخالفت خود را با استیضاح بنی صدر اعلام نموده، در انتخابات مجلس دوم، انتخابات را تحریم کرد و به یک اپوزیسیون داخلی تمام عیار تبدیل شد...

این کتاب در 5 فصل با عناوین «جریان شناسی تاریخی نیروهای ملی –مذهبی در جمهوری اسلامی»، «ملی گرایی از جبهه ملی تا شورای فعالان ملی-مذهبی»، «جریان شناسی نشریات ملی گرا»، «زیست شناخت شخصیت های جریان ملی گرا» و «مواضع نظام و رهبری در قبال ملی -مذهبی ها» توسط مهدی حق بین تألیف شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما