loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برکه ی خوشبختی

ناشر آفاق

نویسنده حسن تاجری

تصویرگر مسعود امیرجلالی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 46

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در این کتاب که به سبکی داستانی است، داستان غدیر را با آغاز رسالت در هم می آمیزد و سپس به شرح وقایع حجه الوداع و روند شکل گیری واقعه غدیر در آن می پردازد که زبان ساده و لحن داستانی آن برای آشنایی بسیاری از نوجوانان و نا آشنایان با جزئیات واقعه ی غدیر، سودمند می باشد.

داستانی کوتاه و با زبانی ساده از حرکت پیامبر برای آخرین حج خویش تا غدیر و معرفی امیرالمؤمنین به جانشینی پیامبر است. در طی داستان به دلایل نگرانی پیامبر از اعلان همگانی ولایت حضرت امیر(ع)، گوشه هایی از خطبه غدیر، تعداد حاضران در غدیر و نیز عکس العمل منافقان در مقابل این اعلان اشاره شده است.

این کتاب با تصاویری زیبا، واقعه ی غدیر را به ما نمایانده است. تصاویری که ترسیم این جریان تاریخی را در ذهن مخاطب ملموس تر می سازد.

سخنان پیامبر مهربان اسلام ـ که جز از وحی خدایی سخن نمی گفت ـ راهنمای همه ی مردم به سوی خوشبختی شد. او آنان را به اطاعت از علی فراخواند و به دوری از مخالفت با او فرمان داد و بزرگی و سروری آنان را در گرو پیروی از علی دانست. امامت و سرپرستی امیر مؤمنان، دین حق را کامل کرد و نعمت الاهی را تمام داشت و سبب رضایت پروردگار عالم گردید. پس از پایان سخنان پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ آن حضرت به مردم حاضر، که شاید بیش از یک صد هزار نفر بودند، فرمان داد تا به حضورش رسند و پس از بیعت با او، به سراپرده ی علی بروند و دست علی را به عنوان سرپرست و پیشوای خویش پس از پیامبر بفشارند و با او پیمان بندند و این مقام الاهی را به او شادباش گویند. در حضور پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ، همه از مرد و زن با آن پیشوای خوبان بیعت کردند و جانشینی و سرپرستی اش را بعد از رسول اکرم تهنیت گفتند. آن روز، روز سرنوشت امت اسلام و جدایی کامل حق از باطل بود و حقیقت به روشنی آشکار گشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما