loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمه سعادت 13: چیستی و آثار معادباوری

آثار قرآنی

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب در پی بیان حقیقت معاد و آثار مادی و معنوی و دنیوی و اخروی اعتقاد به آن از دیدگاه قرآن و روایات است.

در این کتاب نخست به بیان معنای لغوی و اصطلاحی معاد پرداخته شده و اقسام معاد اعم از معاد جسمانی و روحانی و ادله مربوط به هر یک از آن ها بیان شده است. سپس جایگاه مهم معاد در ادیان و شرایع آسمانی تبیین شده و اسامی معاد در قرآن ذکر شده است.

نگارنده معاد را از اصلی ترین باورهای مسلمانان عنوان کرده و ثمره اصلی معادباوری را خداباوری ذکر کرده و یکی از اهداف و رسالت های مهم انبیای الهی را تقویت معادباوری و لوازم اعتقاد به آن در انسان ها دانسته است.

وی ضمن بیان فلسفه اثبات معاد اموری مانند: تعدیل غرائز، پرورش فضائل اخلاقی، رعایت تقوا، تحمل سختی ها، معناداری و هدفمندی زندگی، عبرت آموزی، دستیابی به پاداش اخروی، پرهیز از شرک خفی، انجام اعمال صالح، مراقبه و محاسبه اعمال، عبادت و بندگی خدا، بالا بردن روحیه اجتماعی، تأمین عدالت اجتماعی، دستیابی به آرامش، احساس مسئولیت، انجام اعمال صالح، بالا بردن روحیه نظامی، کمک به ضعفا، پرهیز از ظلم به دیگران، ضمانت اجرای قوانین و کاهش ترس از مرگ را از آثار و برکات معادباوری ذکر کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما