loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمه سعادت 19: تیپ شناسی اجتماعی قوم بنی اسرائیل (تیپ شناسی قوم بنی اسرائیل برای دستیابی به جامعه مطلوب قرآنی)

آثار قرآنی

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

موضوع این کتاب رویکردی قرآنی در مورد ویژگی های جامعه بنی اسرائیل و قوم یهود اعم از اوصاف مثبت و منفی آنان است.

در این نوشتار با مراجعه به آیات قرآن کریم ابتدا به برخی از صفات مثبت قوم بنی اسرائیل مانند: ایمان به خدا، ایمان به معاد و روز قیامت، صبر و استقامت در راه دین خویش، برتری آنان بر عالمیان، امانت داری، بهره مندی از رزق و روزی طیب و طاهر و اعطای حکم نبوت و کتابت به این قوم پرداخته شده و پس از آن برخی از صفات منفی قوم بنی اسرائیل مانند: کفر و بی ایمانی، تحریف کتاب آسمانی، غضب الهی بر آنان، دشمنی با خدا و ملائکه، گرایش به سحر و جادو، شبهه افکنی، ایجاد فسق و فجور در جامعه، نژادپرستی و برتری قومی، بهانه جویی، نفاق، تصویرگرایی، حرام خواری، جاسوسی، ترور پیامبران الهی، مال اندوزی و حرص به دنیا اشاره شده است.

نویسنده در ادامه به ویژگی های جامعه آرمانی مورد نظر قرآن مانند: عدالت محوری، علم محوری، حق گرایی، هدایت محوری، معنویت محوری، اخلاق محوری، فرهنگ محوری، کرامت محوری و فضیلت محوری اشاره نموده و هیچ یک از این اوصاف را در قوم بنی اسرائیل موجود ندانسته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما