loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آینه های تو در تو: اسرار داستانی و نمایشی آفرینش انسان و دیگر قصص قرآن مجید

ناشر سوره مهر

نویسنده معصومه السادات ترابیان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57709 10003022
70,000 66,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر در پنج فصل تدوین شده است: (ویژگی ها و رموز قرآن مجید) ، (آفرینش انسان در کتاب مقدس و اساطیر ایرانی)، (قصه گویی در قرآن مجید)، ( جنبه های دراماتیکی قرآن مجید) و (بررسی قصه آفرینش انسان بر اساس الگوی «سفر نویسنده») از جمله فصول تشکیل دهنده کتاب را تشکیل داده اند.

این اثر با نگاهی تخصصی ، داستانی و نمایشی با زبانی روان و ادبی ، شما را به دنیای پر اعجاز و شگفت انگیزِ کتابِ برترین کارگردان و نویسنده ی هستی می برد. در این کتاب ، بیان هنری قصه ی آفرینش انسان در قرآن مجید با نحوه ی بیان این قصه در کتاب مقدس ، اساطیر ایران و دین زرتشت مقایسه شده است تا اعجاز هنری ، تکنیکی و ماندگار قرآن آشکار شود.

در کتاب «آینه های تو در تو » از نگاه پر مهر پروردگار به آفرینشِ انسان ، عشق و شباهت عاشقانه اش به ظرافت ، نجابت و پاکدامنی ، خلوص و عطوفت و غربت پر فراز و نشیب زن که لایه های پنهان آیات و قصص قرآن مجید است ، پرده برداری شده است.

در مقدمه کتاب اینگونه آمده است: «آفرینشِ اثر هنری رابطه ای مستقیم با زمینه های اجتماعی ـ فرهنگی و اعتقادی دارد. شکل گیریِ نگرشِ آفرینندة اثر و رابطه اش با مخاطبان متأثر از چنین رابطه ای است. قرآن مجید، در درازنای تاریخِ ادیان، گل سر سبد همة کتب دینی و آسمانی بوده است. آموزه های بدیع و سرشار از حکمت نظری و عملیِ این کتاب آسمانی، در اندک زمانی توانست به افق ها و کرانه های دوردست حیات فکری، فلسفی، ادبی، و هنری نفوذ کند و دل ها را شیفته و اندیشه های بارور را پویاتر سازد.

ژرفای ذاتی و جوهر آسمانی و نظم آفرین قرآن مجید، که با آرایه های هنری و ادبی عجین شده است، جز با شناختی تحلیلی و جامع امکان پذیر نخواهد بود. تکیه و تأکید در این نوشتار بر سازه های درونی و باطنی و اسرار رازناکِ این کتابِ شگرفِ آسمانی بوده است. بنابراین، از پرداختن به صور تکراری در حد امکان پرهیز شده است».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما