loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمه سعادت 25: نقش هنر در انتقال مفاهیم اخلاقی

آثار قرآنی

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب در پی بررسی جایگاه و تأثیر هنر در ارائه مفاهیم دینی، اخلاقی و ارزشی است.

در ابتدای این اثر تعریفی از معنای لغوی و اصطلاحی هنر صورت گرفته و اهمیت هنر تصویرگری در تبیین مفاهیم اخلاقی بیان شده است. نگارنده خداوند متعال را بزرگترین تصویرگر در عالم هستی نامیده که به زیبایی هر چه تمام تر طبیعت پیرامون ما را آرسته و صفات جمال خویش را به نمایش گزارده است.

وی به نمونه هایی از تصویر آفرینی خداوند در قرآن کریم در مورد مفاهیم عمیق انسانی اشاره کرده و استفاده از تمثیل، تشبیه، استعاره، تجسیم، تشخیص، تخیل، کنایه و سایر روش های تصویر آفرینی ذهنی در قرآن را بررسی کرده است. وی در ادامه به محدودیت تصویرگری در تبیین مفاهیم عمیق قرآنی اشاره کرده و توصیفی از هنر قدسی و معنوی و به خدمت گرفتن هنر برای دین و مفاهیم و آموزه های دینی ارائه کرده است.

وی به بیان رابطه بین عواطف اخلاقی و تصویر هنری پرداخته و چگونگی انتقال مفاهیم ارزشی با زبان تصویر در آیات و روایات را بررسی کرده است.همچنین به آثار مثبت فکری انتقال مفاهیم دینی از طریق تصویر اشاره کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما