loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و راهبردهای جهاد اقتصادی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در راستای تبیین مبانی نظری و کاربردی جهاد اقتصادی، منتشر شده است.

این کتاب در هفت بخش در کنار فصل کلیات و مسائل اساسی جهاد اقتصادی عرضه شده است که عناوین بخش های آن از این قرار است: جهاد اقتصادی در پرتو آموزه های اقتصادی اسلام، الگوبرداری از سیره اقتصادی معصومین(ع)، موانع، راهبردها و آسیب های مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان، جایگاه دولت و حکومت اسلامی در جهاد اقتصادی، بیکاری بزرگ ترین معضل اقتصادی کشور، فساد اقتصادی و راهکارهای مواجهه با آن و بایسته ها و راهکارهای تحقق جهاد اقتصادی.

در بخش اول این کتاب، سه فصل با عناوین اقتصاد اسلامی و گستره فعالیت های آن، آرمان های اقتصاد اسلامی در جامعه اسوه دینی و الگوگیری از عدالت اقتصادی در حکومت مهدوی(عج) گنجانده شده است.
در بخش دوم عناوینی شامل کار و تلاش در سیره پیامبر اکرم(ص)، دیدگاه امام علی(ع) نسبت به فعالیت های اقتصادی، گذری بر اندیشه های اقتصادی امام صادق(ع) و مروری بر اندیشه های اقتصادی امام رضا(ع) به چشم می خورد و در سایر بخش های این کتاب نیز عناوینی در ارتباط با جهاد اقتصادی دیده می شود.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: جهاد در میان مسلمانان واژه بیگانه ای نیست بلکه از قداست و معنویت ویژه ای برخودار است که در تاریخ انقلاب اسلامی حسب نیازهای روز جامعه در مقاطع و عرصه های گوناگون به اجرا درآمده است. در سال های آغازین انقلاب اسلامی «جهاد سازندگی» با دستور هوشمندانه امام راحل(ره) شکل گرفت و در برهه ای از زمان، که کشور اسلامی ایران با تجاوز نظامی دشمن روبرو شد، جهاد به صورت «جهاد دفاعی» خودنمایی کرد و پس از طی مراحلی با «جهاد کشاورزی» به خودکفایی کشاورزی دست یافتیم. در عرصه جنبش نرم افزاری و تولید علم «جهاد دانشگاهی» و «جهاد علمی و فناوری» به فرهنگ نخبگانی تبدیل شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما