loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاثیر عرفان نظری بر نظام حکمت صدرایی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57743 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

صدرالمتألهین (م1045ق) در پی ریزی حکمت متعالیه در کنار قرآن و روایات معصومین(ع)، از گفتارهای حکما و عرفای پیشین، به ویژه فارابی، بوعلی، ابن عربی(560- 638 ق) و شاگردان مکتب وی بسیار بهره برده است.

با این همه میزان بازتاب عرفان در حکمت متعالیه در فصول و شاخه های مختلف حکمت صدرایی متفاوت است؛ که این کتاب به گونه ای روشن و نسبتاً کامل و فراگیر، چگونگی نقش عرفان نظری محیی الدینی و اندازه تأثیر آن در همه بخش های نظام حکمت صدرایی، و منابع نوآوری های حکمت متعالیه و مستند کردن آنها را بررسی کرده است.

از این رو این کتاب در پنج بخش، تأثیر عرفان نظری بر حکمت صدرایی را هم در روش شناسی، و هم در مباحث کلان هستی شناسی، خداشناسی، جهان شناسی، انسان شناسی و معاد شناسی، تحلیل کرده است.
بخش اول: کلیات
بخش دوم: تاثیر عرفان نظری بر مباحث کلان هستی شناسی حکمت متعالیه
بخش سوم: نقش عرفان در مباحث خداشناسی حکمت متعالیه
بخش چهارم: عرفان نظری و مباحث جهان شناختی حکمت متعالیه
بخش پنجم: رگه های عرفانی در مباحث انسان شناختی حکمت صدرایی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما