loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت الهیه 2: نگرشی بر جایگاه امام در نظام خلقت

5 (1)

ناشر تمدن نوین اسلامی

نویسنده سید محمدمهدی میرباقری

تحقیق و تنظیم کتاب حسن نوروزی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 412

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57745 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع این کتاب از سلسله مباحث امام شناسی آیت ا لله سیدمحمدمهدی میرباقری است.

اصل امامت، اندیشه ای جاودان و ماندگار در تاریخ اسلام و از مهمترین ارکان نظام اعتقادی شیعیان است که درباره حقیقت و چیستی آن، وجوب و وجود امام، غایت جریان امامت، صفات و ویژگی های امام و ... به تفصیل سخن گفته شده و کتاب های زیادی به رشته تحریر درامده اند.

کتاب حاصر با عنوان «جایگاه امام در نظام خلقت» گامی دیگر در این مسیر است که این حقیقت قدسی را از زاویه ای نو تبیین می کند و ابعاد و اضلاع دیگری از آن را می شکافد.

گفتارهای سیدمحمدمهدی میرباقری در این مجموعه، بر چند محور کلی استوار است: 1. ضرورت امام شناسی از منظر قرآن و روایات؛ 2. امام، محور تحقق توحید در جامعه، تاریخ و تکوین؛ 3. پیامدها و نتایج جریان امامت در عالم؛ 4. حق امامت، محور جعل و استیفای حقوق مخلوقات؛ 5. ولایت امام، پایگاه تعریف خیر و شر؛ 6. رابطه معرفت الله و معرفت الامام.

ولایت ائمه اطهار علیهم السلام طریق جریان ولایت الهیه در عالم است و لذا توحید وقتی محقق می شود که از محیط ولایت آنها خارج نشویم و همه افعال و حرکات و سکنات ما در این محیط قرار داشته باشد. اساسا «شریعت» مبین مناسک ولایت است؛ شرع توضیح می دهد که با چه کاری از محیط ولایت خارج می شویم و با چه کاری در محیط ولایت سیر می کنیم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما