loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمه سعادت 45: راهبری اعمال در پرتو خودآگاهی و خویشتن داری

آثار قرآنی

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در قرآن تأثیر رفتار انسان مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، به طوری که عمل صالح و رفتارنیک انسان موجب صعود او به سوی حقیقت هستی خواهد شد.

انسان اگر رفتار فردی و اجتماعی خود را با مبانی اعتقادی و اخلاقی همسو کند حقیقت و کلمه ی طیبه ای می شود که به سوی خدا اوج می گیرد.
در اهمیت و ضرورت پرداختن به این بحث در جامعه امروزی جای هیچ گونه تردیدی نیست؛ زیرا با تبیین این موضوعات اخلاقی و عمل به دستورات دین، ناآرامی، ناراحتی و تلخ کامی از اجتماع رخت می بندد و سعادت دنیوی و اخروی دستاورد اجتماع بشری خواهد بود . حتی رفتارهای دینی می تواند استرس و اضطراب فرد را کاهش دهد. از آموزه های قرآنی می توان برای کنترل هیجانات منفی و رفتارهای نابه هنجار استفاده نمود. باورهای مذهبی رابطه ای تنگاتنگی با شناخت عمیق خویش و اصلاح نفس دارد.

در این تحقیق سعی شده تا برخی از قابلیت های فردی دو مؤلفه خودآگاهی و خویشتن داری، بررسی شود تا در عرصه اخلاق بتوان به شکل عملی به آن دست یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما