loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمه سعادت 54: استضعاف زدایی در پرتو هجرت

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

از آنجا که دین اسلام دین کاملی است و اهدافی دارد که اصلاح فرد و جامعه را به عهده دارد و برای تامین رفاه و آسایش دنیا و سعادت آخرت انسان برنامه ریزی شده است؛ بدین منظور باورها، امور اخلاقی، احکام و مقررات خاصی را تدوین کرده است که علاوه بر هماهنگی میان اجزای خود، با نیازها و خواسته های جسم، روح و روان انسان نیز هماهنگی کامل دارد؛ از این رو دین مبین اسلام چنین دستور داده است که انسان یا باید در چنین محیطی از عقیده، فرهنگ و امور معیشتی اش دفاع کند و یا اگر توان دفاع از عقیده، فرهنگ و امور معیشتی اش را ندارد، از چنین محیطی هجرت کند، چراکه هجرت از تعالیم برجسته اسلام است و به انگیزه های مختلف دینی، کسب علوم و تحصیل معاش صورت می پذیرد و آثار و برکات زیادی در حیات مادی و معنوی انسان دارد.

این کتاب در سه فصل با عنوان های «استضعاف»، «هجرت» و «استضعاف زدایی در پرتو هجرت» تدوین شده است.
آنچه این کتاب را از کتاب های دیگری که به این موضوع پرداخته اند، متمایز می کند، جمع بندی روشمند و منسجم آن در راستای موضوع است.
این اثر درصدد پاسخ به این سوال ها بوده که «استضعاف چیست؟»، «عوامل ایجاد و راه های برون رفت آن کدام است؟»، «هجرت چیست و دستاوردهای آن کدام است؟» و «هجرت چه نقشی در رفع استضعاف دارد؟» و سعی کرده با استفاده از رهنمودهای قرآن و با ایجاد هماهنگی در بین این رهنمودها و مسائل مرتبط، پاسخ مناسبی برای هریک از سوالات داشته باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما