loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرمه سعادت 56: حقوق اهل بیت علیهم السلام

آثار قرآنی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57820 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حقوق اهل بیت علیهم السلام یکی از مهمترین مسائل تأثیرگذار مورد تأکیدقرآن و رسول اکرم (ص)، در حوزه اندیشه و عمل انسان است.
چون نقش رهبری و هدایتی ایشان، باعث وضع این حقوق بوده، منشأ و خاستگاه این حقوق همان حق الله و معرفت و رعایت این حقوق، در واقع معرفت و رعایت حق الله است و از همان زمان پیامبر اکرم مطرح بوده است و در قرآن کریم نیز آیات بسیاری در این جهت نازل شده است و پیامبر در طول عمر مبارک با قول و فعلشان، بارها این حقوق را متذکر و به تفصیل بیان فرمودند.

مسأله ای که اهمیت انجام تحقیق درباره موضوع حقوق اهل بیت را دو چندان میکند جایگاه مهم اعتقادی این مسأله است. شناخت حقوق فردی اهل بیت مثل معرفت، محبت، سلام و صلوات، توسل و... ما را با ابعاد وجودی و شخصیت ایشان آشنا کرده و راه و ادب ارتباط با آنها را به ما می آموزد و شناخت حقوق مالی و سیاسی اجتماعی اهل بیت (ع) مثل خمس و صله و امامت و ولایت، تقدیم و الگو بودن، مرجعیت علمی ایشان، باعث پیشرفت جوامع انسانی اسلامی، مخصوصا وحدت بین مسلمانان و کسب دوباره عزت اسلامی در عصر کنونی خواهد شد و در نهایت با رعایت هر چه بیشتر این حقوق، هدف آفرینش که همان عبودیت است محقق خواهد شد.
در عرصه ی تحقیق و پژوهش کتاب مستقل و جامعی که همه جانبه به این مطلب پرداخته باشد نوشته نشده و این کتاب در پی انجام این مهم برآمده است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما