loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معجم اعراب الفاظ الصحیفه السجادیه

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57891 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب معجم اعراب الفاظ الصحیفة السجادیة در راستای معجم اعراب الفاظ نهج البلاغة تالیف شده است. کتاب معجم اعراب الفاظ الصحیفه السجادیه نوشته ام البنین خالقیان و شهربانو صائب نیا است و در انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) به چاپ رسیده است.

این کتاب بیانگر نقش اسم ها، نوع حروف، انواع فعل ها و اعراب و بنای آن ها و... درکتاب صحیفه سجادیه است که با استفاده از رموز و کلمات اختصاری به صورت موجز در داخل مستصیل هایی زیر الفاظ صحیفه سجادیه نوشته شده است. از آنجا که اعراب کلمات صحیفه سجادیه در زیر آنها نوشته شده و نیز از آنجا که آگاهی از اعراب کلمات، فرد را در فهم بهتر سخنان امام سجاد(ع) یاری می دهد؛ لذا هدف پژوهش، ارائه منبعی برای طلاب و دانشجویان و پزوهشگران رشته های الهیات، ادبیات عرب و... است تا هم زمان با قرائت صحیفه سجادیه به فهم دقیق تر و بهتری دست پیدا کنند.

کتاب معجم اعراب الفاظ الصحیفه السجادیه ضمن حفظ وحدت رویه در اعراب کلمات، به بیان وجوه مختلف اعرابی و توضیحاتی در پاورقی پرداخته است. البته وجه غالب اعرابی در متن و سایر وجوه اعرابی در پاورقی آمده است. در تالیف این کتاب از منابع ادبیات عرب و شروح مختلف صحیفه سجادیه استفاده شده است. به منظور استفاده راحت تر مخاطبان، شیوه استفاده از کتاب و شرح کلمات اختصاری به طور جداگانه در ابتدا آمده است.

ویژگی های کتاب معجم اعراب الفاظ الصحیفه السجادیه عبارتند از:

- بیان اعراب واژگان صحیفه سجادیه(تمام دعاها) به شکل موجز
- بیان برخی مباحث صرفی و نحوی درارتباط با الفاظ صحیفه سجادیه
- بیان وجوه مختلف اعرابی برخی از واژگان صحیفه سجادیه در پاورقی
- شرح و توضیح مشکل الاعراب صحیفه سجادیه
- شکل گیری کتاب مرجعی در زمینه اعراب واژگان صحیفه سجادیه برای اولین بار
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما