loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مکتب ادبی فقها 1: انقلاب ادبی

ناشر دارالفکر

نویسنده مصطفی جمالی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 124

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57905 10003022
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مکتب ادبی فقها توانسته است ظرفیت چشمگیری را وارد ادبیات نماید و آن را به اوج خود برساند و ضعف های ادبی را برطرف نماید. این حرکت اجتهادی به حدی دارای قوت است که ادبیات را متحول نموده و می توان آن را به عنوان انقلاب ادبی مطرح نمود. جلد اول از مجموعه مکتب ادبی فقها، به معرفی این مکتب و ویژگی های آن می پردازد.

در این کتاب ابتدا در باب اول آن درباره موضوع اجتهاد در ادبیات سخن گفته می شود و گفته می شود که اجتهاد در ادبیات امری ممکن است آن هم در تمامی علوم ادبی و در مدت زمان یکسال.

باب دوم درباره خصوصیات اجتهادی مکتب ادبی فقها است یعنی فقها که صاحب مکتب در زمینه ادبیات هستند اجتهاد ایشان چه ویژگی هایی داشته است. چه برتری هایی نسبت به علمای ادب دارند. خلاصه و نتیجه این باب آن است که فقها بسیاری از مبانی علمای ادب همچون قیاس و استحسان را ابطال نموده اند و بسیاری را به تکامل رسانده اند. این مبانی به حدی کامل است که می توان تمام ادبیات را بر اساس آن پایه ریزی نمود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما