loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راز مروارید: ناوچه پیکان در عملیات مروارید

نقش ناوچه پیکان در عملیات مروارید به روایت ناخدا دوم بازنشسته سعید کیوان شکوهی

ناشر سوره مهر

تحقیق و تنظیم کتاب مونس عبدی زاده

راوی کتاب سعید کیوان شکوهی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57933 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «راز مروارید» شامل خاطرات «ناخدا دوم سعید کیوان شکوهی» یکی از طراحان و فرماندهان نیروی دریایی درعملیات مهم مروارید است که توسط مونس عبدی زاده گردآوری و در انتشارات سوره مهر مراحل آماده سازی را سپری می کند.

این خاطرات به دوران دانشجویی تا زمان بازنشستگی ناخدا دوم سعید کیوان شکوهی اختصاص دارد که عمده خاطرات به عملیات مراوارید اشاره دارد.

شکوهی یکی از فرماندهان و طراحان عملیات مروارید بود که نقش اساسی را در پیشبرد این عملیات داشت. همچنین در این اثر وی در مرور خاطراتش به فرماندهان دیگر نیروی دریایی حاضر در عملیات مروارید خصوصا شهید همتی پرداخته است.

این کتاب در قالب بیش از بیست ساعت گفتگو با راوی خلق شده و سعی کرده شده در آن وقایع مقطع خاص منجر به عملیات مروارید را را بدون کم و کاست روایت شود.

یادآوری می شود در سپیده دم هفتم آذر 1359 در یک درگیری شدید، قهرمانان نیروی دریایی ارتش بهمراه خلبانان شجاع نیروی هوایی ماموریت داشتند تا در عملیاتی بزرگ(مروارید) هدف های دریایی عراق را در منطقه عملیاتی خلیج فارس منهدم کند.

در این نبرد هفت ناوچه مدرن و اژدرافکن عراقی به قعر دریا فرستاده شدند؛ همچنین چند فروند ناو، تعدادی هواپیما و هلیکوپتر توسط ناوچه پیکان نابود شدند؛ با اجرای موفقیت آمیز عملیات مروارید سکوهای نفتی البکر و الامیه برای اولین بار به دست پرسنل نیروی دریایی ایران افتاند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما