loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اهل سنت واقعی (دوره دو جلدی)

3 (2)

ناشر بنیاد معارف اسلامی

نویسنده سید محمد تیجانی سماوی تونسی

مترجم عباس علی براتی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 528

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 297 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر که ترجمه ای است از کتاب «الشیعة هم اهل السنّة» از آقای دکتر تیجانی که پس از تحقیق به مذهب تشیع مشرف گشته است، به دنبال اثبات این نکته است که در میان مسلمانان، فقط پیروان مذهب شیعه هستند که پیرو واقعی سنت پیامبرند نه اهل سنت که خود را به این نام نامیده اند!

نویسنده در این کتاب با بررسی مسائل گوناگونی که مورد اختلاف شیعه و سنی است با استناد به آیات قرآن و روایات نقل شده در منابع روایی اهل سنت و منابع تاریخی مورد قبول آنان، این مساله را اثبات می کند که عملکرد شیعیان، مطابق سنت پیامبر بوده و نه عملکرد اهل سنت.

برخی از موضوعاتی که نویسنده در این کتاب به آنها می پردازد به این قرار است:سوزاندن احادیث پیامبر در زمان خلفای راشدین، روش برخورد با دیگر تفکرات، مقایسه عملکرد خلفا با سیره پیامبر اکرم- صلی الله علیه و آله - ، مقایسه فقه شیعی و سنی و ...تسلط بر منابع روایی و تاریخی اهل سنت و نمایاندن تناقضات موجود در این روایات و تناقضات میان عملکرد اهل سنت با اعتقادات خودشان، از ویژگی های این کتاب است.

آنها [اهل سنت] و البته گذشتگان از صحابه و خلفای راشدین که دنبال رو آنها هستند و به دوستی آنها تقرب به خدا می جویند در برابر سنت پیامبر ، یک موضع منفی داشته اند و آن را سوزانیده اند و مردم را از بازگو کردن آن جلوگیری کرده اند ... و به جای آن، اجتهادات و نظریات صحابه و توجیه و تفسیر آنها را نهاد[ند]. فرمانروایان کوشیدند: نخست حدیثهای دروغینی بسازند که روش آنها را در جلوگیری از نوشتن سنت پیامبر و احادیث او را توجیه کند. مسلم در صحیح خود با سند خویش آورده است که ... پیامبر خدا فرمود : «از زبان من چیزی را ننویسید و هر کس جز قرآن نوشته است باید آن را پاک کند و باکی نیست...»

سازندگان آن از چند چیز بی خبر بوده اند:

الف: اگر پیامبر خدا این سخن را فرموده بود باید صحابه سخن او را گوش می کردند و پیش از فرمانروایی ابوبکر و عمر آن را از میان می بردند... ب: ... ج: اگر این حدیث درست بود باید ابوبکر و عمر آنها را پاک می کردند نه آنکه بسوزانند. د:اگر این حدیث درست بود، مسلمانان از زمان عمر بن عبد العزیز تا به حال همه گناهکار بوده اند زیرا بر خلاف نهی پیامبر عمل کرده اند ... و بخاری و مسلم همه این حدیث را صحیح می دانند ولی خود با آن مخالفت می کنند و هزاران حدیث پیامبر را می نویسند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما