loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادی از هانری کربن: مجموعه ای از مقالات دربارۀ هانری کربن به انضمام دو گفتگو با وی

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

گردآورنده کتاب شهرام پازوکی

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 170

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57940 10003022
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر شامل 7 مقاله درباره هانری کربن به همراه دو گفت وگو با ایشان است که عبارت اند از: زندگی و آثار و افکار استاد هانری کربن؛ دکتر سید حسین نصر، ترجمه محمدعلی نیازی، یادی از هانری کربن و تاملی در اندیشه هایش؛ دکتر سید حسین نصر، ترجمه محمدعلی نیازی، هانری کربن، آثار و تاثیرات او؛ پیر لوری، ترجمه نگار داوری اردکانی، فیلسوف جویای شرق؛ ژان برن، ترجمه ع روح بخشان، هانری کربن متاله پروتستان؛ ریچارد اشتاوفر، ترجمه ع روح بخشان، برداشت هانری کربن از ملاصدرا/ هرمان لندولت، ترجمه محمدعلی نیازی، درباره آثار کربن و روش ترجمه آنها؛ دکتر سید مصطفی آزمایش.

گفتنی است، در وجود کربن، ترکیب نادری از یک فیلسوف و شرق شناس جمع شده است. کربن اولین مستشرق اروپایی است که هم فیلسوف و هم اسلام شناس است. کربن در 1903 به دنیا آمد و از 1919 تحصیلات فلسفی خود را در سوربن آغاز کرد. او در درس اتین ژیلسون که مطالعه ترجمه شده ابن سینا به زبان لاتین بود، شرکت فعال داشت. در سال 1925 آموختن عربی را آغاز کرد. رفت و آمد او به مدرسه زبان های شرقی، باعث آشنایی وی با لویی ماسینیون شد; شرق شناسی که عاشق معنویت اسلام بود. ماسینیون با معرفی کتاب حکمه الاشراق شهاب الدین یحیی سهروردی در تعیین مسیر فلسفی او بسیار موثر بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما