loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تبیین معانی نمادین عناصر معماری اسلامی عصر صفوی: آثار میدان نقش جهان (امام) اصفهان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 57996 10003022
150,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تبیین معانی نمادین عناصر معماری اسلامی عصر صفوی: میدان نقش جهان اصفهان میراثی ارزشمند از فرهنگ و تمدن و هویت ایران و اسلام است، و در برگیرنده مجموعه ای از دستاوردهای معماری و هنر است. این میراث گران سنگ، بیانگر هویت ملی و مذهبی ایران در عصر کمال و شکوفایی نبوغ معماری و شهرسازی، یعنی عصر صفوی می باشد.

در این کتاب تلاش شده تا ضمن بررسی سابقه شکل گیری هر یک از آثار میدان نقش جهان و عناصر تشکیل دهنده ی آن ، بُعد نمادین میدان نقش جهان و ارتباط نمادین عناصر تشکیل دهنده ی آن مورد بررسی قرار گیرد . تبیین نحوه ی قرار گیری چهار بنای اطراف میدان و بررسی فضای میدان و مفهوم نمادین عناصر شکل دهنده ی هر یک از آن ها به همراه بررسی مفهوم تزئینات و منشأ اندیشه ی شکل دهنده این آثار، از دیگر اهداف این کتاب می باشد؛ همچنین تلاش گردیده تا علاوه بر بیان مفاهیم نمادین این شاهکارهای هنری ، پیام معنوی اسلام شیعی در ایران دوره ی صفویه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

علاوه براین، این کتاب دسته بندی کتیبه ها بر اساس آیات قرآنی ، کتیبه های دعایی و حدیثی و کتیبه های تاریخی و ترجمه محتوای آنان است که امکان مطالعه برای علاقمندان با دیدی متفاوت را فراهم ساخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما