loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مکاتبات هانری کربن و ولادیمیر ایوانف (1326-1345 / 1966-1947)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 58022 10003022
100,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه نامه هایی است که بین خاورشناس روس، ولادیمیر ایوانف (1970-1886) و اسلام شناس و فیلسوف فرانسوی هانری کربن (1978-1903) و همسر ایشان استلا کربن (وفات 2003) میان سالهای 1947 و 1967 مبادله شده است.

این مکاتبات هنگامی آغاز می شود که ولادیمیر ایوانف در سال 1946 انجمن اسماعیلیه را در شهر بمبیی هند تاسیس می کند. به جهت علاقه ای که کربن به فرهنگ تشیع و از جمله تفکر اسماعیلی داشته است.

در نامه اول علاقه خود را به پیوستن به این انجمن ابراز می نماید و پس از آن مکاتبات گسترده ای میان ایشان صورت می گیرد که از خلال آنها نکات مهمی درباره ایوانف و پروفسور کربن و همسر ایشان روشن می شود.

در هر نامه طرفین از کاری که در دست تالیف یا تصحیح دارند گزارش می دهند و مقدار قابل توجهی از کتب و نسخ خطی بین آنها رد و بدل می شود که علاقه هر دو را درباره موضوع های مورد بحث بازگو می نماید. در این نامه ها شوق وافر دو محقق پژوهشگر نسبت به ژرف کاری در مسایل مورد علاقه به خوبی آشکار است، و نیز این مکاتبات برخی از خصوصیات زندگی و احوال شخصی نویسندگان آنها برای را برای ما هویدا می سازد.

این نامه ها علاوه بر جنبه علمی و پژوهشی، از دید دیگری هم برای خوانندگان فارسی زبان حایز اهمیت اند وآن اینکه بالاخره بر اثر اصرار مکرر کربن برای مسافرت ایوانف به ایران، وی در سال 1959 به ایران آمده و حدود ده سال آخرعمر خود را در تهران سپری می نماید و اکثر نامه های آخر عمر ایوانف، از باشگاه دانشگاه تهران به کربن ارسال شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما