loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از نو، با تو - کتاب سوم: پرانتز باز، پرانتز نبسته

بن بست ها گاهی، ساخته خیال ماست؛ عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه های پیشگیری از آن

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 58063 10003022
61,000 54,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

همان طور که در این کتاب خواهید خواند، در چند سال اخیر، رشد فزاینده ی طلاق شکل معناداری به خود گرفته؛ چندان که به جرئت می توان ادعا کرد این رشد، از مرز هشدار عبور کرده و در حال نزدیک شدن به مرز بحران است.

مجموعه ی «از نو، با تو» بر آن است تا علاوه بر ریشه یابی آمار فزاینده ی طلاق، راه کار های پیش گیری از طلاق را نیز بررسی کند. این مجموعه، در چهار کتاب تقدیم شما می شود.

مجموعه ی «از نو، با تو» حاصل 106 قسمت از برنامه ی رادیویی «پرسمان خانواده» در رادیو معارف است. این برنامه ها با مشارکت جدی و تأثیرگذار شنوندگان، توانست دلایل افزایش آمار طلاق را به صورت کاربردی بررسی کند.

شیوه ای که در این کتاب در پیش گرفته شده، این است که ابتدا یک عامل به صورت مختصر بیان می شود و سپس به سؤالات پیامکی و تلفنی شنوندگان درباره ی ابعاد مختلف آن عامل، پاسخ داده می شود.

در کتابی که پیش روی شماست «پرانتز باز، پرانتز نبسته»، از اصول اخلاقی و نقش آن در استحکام بنیان خانواده سخن به میان آمده است. مقصود از اصول اخلاقی در این بحث، مراعات حجاب، مراقبت از نگاه و توجه به اصول شرعی و اخلاقی در ارتباط های میان زن و مرد است. بی توجهی به این اصول سه گانه، یکی ازدلایل اصلی تزلزل بنیان خانواده در دنیای امروز است.

این کتاب از 3 بخش با عناوین:

بخش اول: تیشۀ زیبایی (حجاب)
_ زن و مرد؛ حجاب
_ مگر کسانی که به حجاب پایبند نیستند، زندگی عاشقانه ندارند؟
_ پرسش های شما

بخش دوم: پتک اختلاط (طلاق و رعایت حریم میان زن و مرد)
_ عدم تشویق دین به اختلاط بدون گناه
_ نهی شدید از اختلاط های موجب گناه
_ اختلاط هایی که حکم خلوت را دارند
_ جرئت در بیان احکام دین
_ پرسش های شما

بخش سوم: تیغ نگاه (مدیریت نگاه)،
_ نگاه و راهبری عقل
_ نگاه و راهبری دل
_ راه های مراقبت از نگاه
_ پرسش های شما،
تسکیل شده است

چرا برخی فکر می کنند نامحرمان فامیل و یا دوست و آشنا، با نامحرمان دیگر، فرق میکنند؟ این نگرش از کجا پیدا شده؟ آیا در فرهنگ دینی هم نامحرم و نامحرم تر داریم؟! ما که در جایی از معارف دینی ندیدیم.

اگر شما پیدا کردید، ما را هم خبر کنید. چقدر باید در مشاوره های خودمان بشنویم که مرد و زنی که هر دو همسر دارند و با هم نامحرم هستند، به یکدیگر دل بسته اند. ریشه یابی که میکنیم، به دو ریشۀ عمده میرسیم: اول، بی اعتنایی به حدود ارتباطی محرم و نامحرم در نشست و برخاست های دوستانه یا فامیلی. دوم، اعتماد بیش از اندازه به خود.

****

وقتی که زیبایی ات، تیشه ای می شود و به ریشۀ زندگی دیگران می خورد،
هر چه قدر هم که در زمین زیبا باشی، آسمانی ها تو را زشت می بینند.

****

اختلاط زن و مرد، نشان پیشرفت نیست.
به این پتک نگاه کن که چگونه به جان زندگی ما افتاده و به من بگو که خراب کردن، از کی نشان پیشرفت شده؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما