loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از یاد رفته 2: خاطرات منتخب امر به معروف و نهی از منکر

5 (1)

ناشر کتاب رواق اندیشه

گردآورنده کتاب جنبش دانشجویی حیا

مستندساز علیرضا پناهیان | محمدعلی جاودان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 130

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «از یادرفته 2» که مجموعه ای از خاطرات منتخب امر به معروف و نهی از منکر است توسط جنبش حیات به چاپ رسیده است. مقدمه این کتاب توسط آیت الله محمد علی جاودان و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان نوشته شده است.

از ویژگی های این کتاب می توان به جمع آوری خاطرات مردمی در همه مصادیق امر به معروف من جمله: اقتصاد مقاومتی ، سبک زندگی ، نفی تجمل گرایی ، دوری از خرافات و .... اشاره کرد .

آیت الله جاودان در بخشی از مقدمه خود بر کتاب این چنین نوشته است:

من شرح احوالی که دوستان از خاطرات امر به معروف تالیف کردند(کتاب پیش رو) را می خوانم و می بینم که واقعا گاهی به این آمران به معروف سخت گذشته است! هر کدام به شکلی سخت گذشته است! این شکل تحمل سختی ها، نتایجی برای شخص آمر به بار می آورد که با هیچ عمل خوب دیگری نمی توانیم مقایسه کنیم.

در آینده یک روزی ما به این شخصیت احتیاج داریم! نه حالا در این دنیا. از لحظه مرگ تا دوران زلزله ی عظیم جهانی قیامت: « یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ » (3) این زلزله ای که در ایران اتفاق می افتد مثلا پنج شهر را می لرزاند. آن زلزله جهان را می لرزاند! می توانیم مقایسه کنیم!؟ اصلا آیا فقط همین زمین می لرزد؟ نمی دانیم چه می شود... اصلا مرگ را نمی توان با هیچ یک از حوادث این عالم مقایسه کرد... با هیچ حادثه ای... هیچ حادثه ای...

...کاری که آدم در امر به معروف و نهی از منکر می کند کار بزرگی است برای ساختن خودش. این ساختن، هم در حوادث این روزگار که حوادث سختی وجود دارد و زندگی سختی هایی دارد، به درد می خورد و هم آن عالم.

البته از حیث اجتماعی هم اگر کار به جای خوبی برسد و عدد امر به معروف کنندگان به اندازه لازم برسد، ناگزیر فضایل و نتایج اجتماعی فوق العاده ای خواهد داشت، اما می خواهیم عرض کنیم، با فرض اینکه هیچ ثمره ای در بیرون هم نداشته باشد، ثمرش برای خودمان آنقدر زیاد است که در هیچ ترازویی نمی گنجد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما