loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مثنوی معنوی از نگاهی دیگر

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده سید علی محمد سجادی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 531

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 58178 10003022
150,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آن گونه که علامه فقید «بدیع الزمان فروزانفر» تصریح می کند: «مثنوی مانند دیگر کتب به ابواب و فصول قسمت نشده و از حیث نظم و ترتیب، اسلوبی مانند قرآن کریم دارد که معارف و اصول عقاید و قواعد فقه و احکام و نصایح، پشتاپشت در آن مذکور و مطابق حکمت الهی به هم آمیخته است و مانند کتاب آفرینش نظمی به خود مخصوص دارد و تابع سنن و آیین های مصنفان و مؤلفان کتب عادی و معمولی نیست.
از این رو افکار فلسفی و اصول تصوف و مبانی علوم اسلامی در مثنوی پراکنده و متفرق است و فی المثل ممکن است مطلبی به نحو اجمال در دفتر اول ذکر شود و تفصیل آن در دفتر دیگر و یا مواضع مختلف بیاید و تا آنگاه که نظر مولانا در همه موارد پشت سر هم قرار نگیرد، بالطبع فهم آن مطالب از روی شمول و احاطه میسر نمی شود.»

نویسنده «مثنوی معنوی از نگاهی دیگر» به بازخوانی اثر بزرگ «مولوی» از این دیدگاه پرداخته و پیوستگی های مفاهیم و اندیشه های اساسی در «مثنوی» را نشان داده است. او سعی کرده است تا گسستگی ها را نشان دهد، دلیل آن را ذکر، و حلقه های اتصال را در«مثنوی» معین کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما