loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد النصوص فی شرح نقش الفصوص

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

عبدالرحمن جامی یکی از اندیشمندان ایرانی است که هم در قلمرو عرفان اسلامی و هم در قلمرو ادبیات فارسی و عربی آثاری گران بها از خود به یادگار گزارده است. فصوص الحکم ابن عربی در زمینه عرفان نظری کتابی تأثیرگذار بوده است و بسیاری از اندیشمندان بعدی به شرح دیدگاههای ابن عربی در این کتاب پرداخته اند. عثمان یحیی در کتابشناسی ابن عربی صد و ده شرح بر این کتاب را معرفی کرده است.

ابن عربی، فصوص الحکم خود را به طور موجز در اثری دیگر با عنوان نقش الفصوص گردآوری کرده است و به سبب فشردگی و ایجاز مطالب، عبدالرحمن جامی نقدالنصوص خود را در شرح همین اثر به نگارش درآورده است.

ویلیام چیتیک، پژوهشگر فلسفه و عرفان اسلامی، در روزگاری که در ایران به فراگیری ادبیات فارسی و عرفان اسلامی مشغول بوده است تصمیم به تصحیح این اثر می گیرد و پس از چندین سال تحقیق و به کارگیری شیوة تصحیح انتقادی، کتابِ جامی را در دسترس علاقه مندان عرفان اسلامی می گذارد. سید جلال الدین آشتیانی، فیلسوف معاصر ایرانی، در پیشگفتاری مفصل بر این کتاب، به شرح دیدگاههای عرفانی ابن عربی و شارحان وی نیز پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما