loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفنگمو زمین نذار...

ناشر کتاب جمکران

نویسنده سید میثم موسویان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 226

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 58195 10003022
57,000 51,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«تفنگمو زمین نذار» در سه فصل تنظیم شده است. تمامی داستان های این مجموعه، در ژانر دفاع مقدس بوده که زبان برخی از داستان ها زبانی طنز است و لبخند را بر لب مخاطب می نشاند و صحنه های تصویر شده در داستان های دیگر، غم انگیز و متاثرکننده است.

فصل نخست این کتاب، حول محور مسائلی که بازماندگان رزمندگان با آن دست به گریبان هستند، شکل گرفته است. فصل دوم به ماجراهایی که برای اسرا رقم خورده می پردازد و فصل سوم، ماجرای خود رزمندگان در خط مقدم است. داستان های این مجموعه از واقعیت و تاریخ جنگ نشات گرفته اند اما اصل بسیاری از داستان های فصل سوم نیز واقعی است، هرچند که مسائل پیرامونی آن ها پرداخته ذهن نویسنده باشد.

بسیاری از داستان های مجموعه «تفنگمو زمین نذار»، در جشنواره های گوناگون، صاحب رتبه شده و موردتقدیر قرارگرفته اند. از سیدمیثم موسویان پیش ازاین کتاب هایی در انتشارات سوره، روایت فتح و شهرستان ادب منتشرشده است.

«چنگ می زنم به گردن بندش. گردنبند پاره می شود و می ریزد روی زمین. از صدای ریختن مهره ها بر زمین، آهنگی ساخته می شود که نزدیک است مدهوشم کند. سرخ شدن گوش هایم از خجالت را حس می کنم. ببخشیدی گفته و نگفته، می نشینم به جمع کردن دانه های گردن بند مرواریدش. او هم می نشیند. آخ چه کیفی دارد نخ کردن دانه های مروارید با چنین جنس لطیفی. دانه ها دارد تمام می شود. آخرین مروارید را او توی نخ طلایی می اندازد. یکهو صدایی بلند همه جا را پر می کند. سر بلند می کنم.

ـ چه خبر شده؟

ـ قیامت... قیامت شده!

با حورالعین بلند می شویم، نگاه می کنم ببینم اثری از زخم های بمبی که زیر ماشینم ترکیده در بدنم هست یا نیست.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما