loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهر خدا

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده آگوستین قدیس

مترجم حسین توفیقی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 1120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 58205 10003022
600,000 570,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آگوستین قدیس شخصیتی است پرآوازه که مسیحیان به عظمت و بزرگی از او یاد می کنند و دیگرانی که الاهیات و فلسفه را ارج می نهند، منزلت علمی اش را والا می شمرند و دیدگاه های الاهیاتی و فلسفی اش را به دیده احترام می نگرند.

کتاب «شهر خدا» نوشته آگوستین قدیس یکی از مهم ترین نوشته های کلاسیک در باب الاهیات مسیحی است. این اثر که 16 قرن پیش پدید آمده، بر تفکر دینی، فلسفی، تاریخی، اجتماعی و سیاسی مغرب زمین تاثیری ژرف و گسترده داشته است.

این کتاب بیست و دو بخش دارد که از آن به بیست و دو کتاب یاد می شود. ده کتاب نخست به یک موضوع می پردازند و باقی کتاب به موضوعی دیگر. در ده کتاب اول، آگوستین بر این بحث متمرکز می شود که بت پرستی هیچ سودی برای دنیا و آخرت انسان ندارد. آگوستین در کتاب های یازدهم تا چهاردهم از شهر خدا در زمان گذشته سخن می گوید. کتاب های پانزده تا هجدهم نیز به شهر خدا در زمان مسیح تا آگوستین اختصاص دارد. چهار کتاب آخر نیز درباره آخرت است تا می رسد به رؤیت خدا که در مسیحیت به «رؤیت سعیده» معروف است. به گمان آگوستین، این دنیا شهر خدا وجود ندارد و مادامی که در جامعه این دنیایی هستیم باید از قوانین شهر زمینی تبعیت کنیم البته تا جایی که دین ما آسیبی نبیند. این تفکر نشان دهنده دیدگاه متعادل اوست.

کتاب «شهر خدا» به زبان لاتینی تالیف شده و متن لاتینی آن بسیار زیبا و ادیبانه نگارش یافته و متخصصان الاهیات مسیحی و تاریخ و ادبیات روم و یونان ترجمه های متعددی از آن به زبان های اروپایی تهیه کرده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما