loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادداشت های سیاسی ایران (1260 - 1344) - جلد دوم (1280 - 1284): بخش اول

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

مترجم محمدصفار حسن رضایی

ویراستار آر. ام. بارل

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 592

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 58424 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب جلد دوم از مجموعه ی چهارده جلدی «یادداشت های سیاسی ایران» است که گزارش های سفارت بریتانیا در ایران را طی سال های 1901-1905 / 1280-1284 دربر می گیرد. این دوره مقارن با سال های پایانی سلطنت مظفرالدین شاه است.

ایران در این سال ها در وضعیت اسفناکی قرار داشت. با توجه به ساختار ضعیف نیروهای مسلح و ضعف حکومت مرکزی، مناطق مختلف کشور شاهد بی نظمی، آشفتگی و شورش های محلی و قومی بود. وضعیت اقتصادی ایران نیز در این سال ها بسیار بحرانی بود و شاه طی چند مرحله به استقراض خارجی روی آورد که البته بخشی از این وام ها را صرف هزینه ی مسافرت هایش به اروپا می کرد. از طرف دیگر، تحرکات فرقه های ضالّه ی بابیت و بهائیت و واکنش علما و مردم در قبال آن و حمایت و سوءاستفاده ی انگلیس از این مسئله، ازجمله موضوعاتی است که گزارش های زیادی را به خود اختصاص داده است. در این دوره نیز ایران شاهد رقابت سنتیِ روسیه و انگلیس در صحنه ی سیاست های داخلی خویش بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما