loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسائل جدید کلامی و فلسفه دین - جلد اول

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده عبدالحسین خسروپناه

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 311

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کلام جدید، دانشی است که با پروژه جدید، در صحنه ی تفکر دینی پدید آمده و بنابر تغییرات بنیادین در هندسه معرفتی سازمان اعتقادات وتماس با برخی علوم مرتبط و تاثیر گذار، وظیفه تبیین، اثبات و دفاع از دین را به صورت جدید بر عهده دارد. مسائل این دانش به فراخور موضوعهای پرشمار حوزه ی اعتقادات، گوناگونی یافته و گاه فاصله مسائل از یدکدیگر به اندازه ای است که به تفاوت دو رشته علمی می ماند.
امروزه دفاع از دین به روش های مختلف، از جمله روش عقلانی و برون دینی و با استفاده از مبانی هستی شناختی، انسان شناختی و معرفت شناختی، ضرورتی برتر و ماموریتی پر اهمیت در مسیر عمل به وظایف دینی متکلمان است.
این کتاب در سه جلد به چاپ رسیده است که با توجه به وظیفه و اهداف یاد شده، شامل برخی از مهم ترین و برجسته ترین مسائل کلام جدید می باشد و این جلد شامل مطالب ذیل می باشد:
1. چیستی دین تعریف های آن
2. هرمنوتیک و روش های فهم متن
3. منشا دین
4. قراعت های مختلف از دین
5. دین و اخلاق
6. پلورالیزم دینی

طرح و بررسی مسائل علم «کلام جدید» است. ابتدا تعریف و چیستی علم کلام مطرح شده و شاخههای نوین دینپژوهی به طور اجمالی معرفی شده است. نویسنده در ادامه رهیافتهای جدید و برهانها و مباحث علمای قدیم را در موضوعات مختلف کلامی از قبیل مفهوم خدا، اثبات وجود خدا، مسئله شر، معجزه، معاد و... مطرح کرده و به نقل نظرات اندیشمندان و نقد برخی از آنها میپردازد. علاوه بر موضوعاتی که در کلام قدیم مطرح بوده و در مباحث جدید شکل و محتوایی تازه پیدا کردهاند، موضوعاتی مانند چیستی دین، تجربه دینی و ماهیت آن، جاودانگی و... از جمله مباحث نو پدید کلامی است که در این کتاب مطرح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

saba mohammadzade

salam

25 آذر 1392

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما