loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت زندگی حسن باقری - جلد سوم

مجموعه آثار شهید حسن باقری / 10

ناشر مرکز نشر آثار شهید حسن باقری

گردآورنده کتاب سعید علامیان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 444

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59191 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در جلد اول این مجموعه، دوران تولد شهید باقری تا پایان تحصیلات دبیرستان، دوران دبیرستان تا شروع انقلاب اسلامی، دوران انقلاب اسلامی تا آغاز جنگ تحمیلی و دوره جنگ تحمیلی تا زمان شهادت به رشته تحریر درآمده است. این کتاب برگرفته از آثار شفاهی و گفتار 170 سردار دوران دفاع مقدس و خانواده شهیدباقری است.
نویسنده این کتاب شهید باقری را از زمره بنیانگذاران اندیشه دفاعی نظامی انقلاب اسلامی و جوانی معرفی می کند که عقل و ایمان را در عمل بهم گره زد و معرفت را بر هر عملی مقدم می دانست. علامیان این کتاب را برگرفته از 15 هزار صفحه دست نوشته، گزارش و خاطرات دوران تحصیل، مبارزات دوران انقلاب، دوران خبرنگاری باقری در روزنامه جمهوری اسلامی، حادثه طبس، لبنان و دوران دفاع مقدس می داند.
به گفته پیشکسوتان عرصه ادبیات دفاع مقدس این کتاب فتح باب و دفتر گشوده شده ای برای کارهای بعدی و مجموعه اطلاعاتی برای نشر آثاری از این دست است.

جلد دوم، روایت زندگی شهید باقری از ابتدای سال 1360 تا فرودین سال 1361 را در بر می گیرد. روایت زندگی «شهید حسن باقری» از بسیاری جهت حائز اهمیت است، در این کتاب مصاحبه هایی با شهید محمدابراهیم همت، شهید مهدی زین الدین، شهیدمهدی باکری و شهید حمید معینیان در سال 1362 و گفتگو با شهید صیاد شیرازی در سال 1375 و مصاحبه با شهید داوود کریمی در سال 1383 مشاهده می شود. هم چنین شیوه روایت علامیان در این اثر جالب توجه و به گونه ای است که راویان این کتاب بر اساس زمان بندی وارد روایت می شوند. گفته های مطرح شده در مصاحبه افراد با توجه به مقاطع و عملیات ها به تفکیک آمده است.
این اثر که در واقع خاطرات شفاهی و مکتوب راویان را با هم آمیخته است، به دلیل حجم بالای اسناد بر جای مانده از شهید باقری، توانسته امکان تلفیق روایت و سند را فراهم کند. این کتاب شامل اسناد، تصاویر، گزارش ها و اطلاعات مربوط به جنگ تحمیلی نیز است.

جلد سوم این مجموعه نیز، از عملیات بیت المقدس تا شهادت حسن باقری در 9 بهمن ماه سال 1361 را شرح می دهد.

* عناوین فصل های این جلد عبارت است از:

فصل اول: هدف؛ خرمشهر
فصل دوم: روز باشکوه
فصل سوم: طعم شکست
فصل چهارم: بازگشت پیروزی
فصل پنجم: روز حادثه
فصل ششم: متفکر جنگ
فصل هفتم: فرمانده آینده نگر
فصل هشتم: خصلت ها و رفتارها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما