loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابن بطوطه

رحله ابن بطوطه

ناشر نشر نی

نویسنده محمدعلی موحد

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 410

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

سفرنامه ی ابن بطوطه، سیاح مراکشی گویاترین و زنده ترین سند فرهنگی جهان اسلام است که از قرن هشتم هجری (چهاردم میلادی) به دست ما رسیده است.
سفرنامه ی وی، آیینه ای است که زیر و روی جوامع اسلامی روزگار در آن منعکس است.
نه تنها سیره و عملکرد طبقات حاکم و نگرش و روش پادشاهان و دیوانیان که راه و رسم عالمان و فقیهان، مراسم و آداب تشریفات جاری، چگونگی گذران مردم، مدرسه ها و خانقاه ها، شادی ها و ماتم ها و در یک کلمه احوال و اوضاع اجتماعی و سیاسی و فرهنگی؛ این همه را از خلال سفرنامه ی ابن بطوطه توان دید.

دکتر محمدعلی موحد که پیشتر در ترجمه ی سفرنامه ی ابن بطوطه به فارسی همت گماشته بود با تألیف کتاب پیش رو جذاب ترین و تکان دهنده ترین بخش های کتاب سفرنامه را بازسازی و برجسته کرده است.
مؤلف مسائل مهمی از قبیل نقش فردی و اجتماعی زنان، قدرت سیاسی، دین و دولت، آموزش و فرهنگ و بسیاری موضوعات مهم دیگر را با تحقیق در سفرنامه ابن بطوطه و منابع دیگر آن روزگار به نحوی خواندنی حتی برای خواننده ی غیرمتخصص ترسیم کرده است.

کتاب با طرح پرسش هایی درباره ی علل عقب ماندگی و انحطاط جوامع اسلامی ذهن خواننده را برای تعمق و بحث و گفت وگو درباره مواجهه سنت و مدرنیته برمی انگیزد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما