loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت فقیه: سایه ی حقیقت عظمی در بیان حضرت امام خمینی (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)

ناشر موسسه فرهنگی فخر الائمه علیهم السلام

تحقیق و تنظیم کتاب موسسه فرهنگی - هنری راه فخرالائمه

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 394

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نعمت الهی و هدیه والای شریعت ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) اگر قدرشناسی نشود و شکرش بجای آورده نشود، بیم عذابی سخت و فتنه ای عظیم، اجتناب ناپذیر است.
اصل «ولایت فقیه»، این نقطه درخشان نظام اسلامی که در گذر زمان و حیات پربرکت خود، به خوبی ضرورت وجودی خود را به اثبات رسانده، برای تعالی و رشد هر چه والاتر این نهضت پویا نیز نیازمند تبیین، ترویج و تحقّق علمی و عملی در عمق وجود آحاد و عناصر شکل دهنده و تعالی بخش این نظام به ویژه نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی است.
اگر چه ده ها جلد کتاب و صدها منشور در این رهگذر به زیور طبع آراسته و کام تشنگان این زلال حقیقت را سیراب کرده است، لکن جایگاه اصلی مهندسی نظام و حفظ خط و جهت آن در معرکههای سخت و گذرگاه های وسوسه انگیز شیاطین عنود که جز به هدم و نابودی این ملّت قدرشناس و با ایمان و استوار نمی اندیشند، ایجاب می نماید تا این سبیل نجات و فلاح را در بیان و نگاهِ ژرف و دقیق هدایت یافتگان به این مقام رفیع، واکاوی نماییم.
به همین منظور، در مجموعه ای مختصر - و به عنوان حلقه اول از کتب سطح بندی شده در موضوع ولایت فقیه - به ارائه دیدگاه مبارک حضرت امام خمینی (قدس سره) و خلف صالح و برحقش مقام معظم رهبری (ادام الله ظله) پرداخته شده است.
برای تهیه این مجموعه، ابتدا مجموعه بیانات و نوشتارهای این دو بزرگوار جمع آوری و پس از تنظیم نمایه های موضوعی و فهرست نویسی از موضوعات، حداکثر دقت در طبقهبندی موضوعات و استخراج نظام موضوعات به عمل آمد تا محصول این پژوهش با منظومه فکری این بزرگواران انطباق بیشتری داشته باشد.
نکات قابل توجه در این اثر :
1. با مراجعه به بانکهای سؤالات موجود در موضوع ولایت فقیه، چه در محیطهای دانشجویی و چه در میان دیگر جوانان جامعه، میبینیم که امکان پاسخگویی کامل و دقیق به اکثر قریب به اتفاق پرسشهای مطرحشده، از مجموعه بیانات این دو کارشناس برجسته دینی وجود دارد؛ که این خود خبر از اشراف این بزرگواران نسبت به فضای ذهنی جوانان جامعه و دغدغه پاسخگویی به سؤالات رایج و شبهات پیدا و پنهان در این موضوع محوری معارف دین دارد.
2. ارائه استدلالهای محکم و قابل درک برای سطوح مختلفِ مخاطبین، که از ویژگیهای کلام حضرت امام (قدس سره) و خلف صالح آن بزرگمرد، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است.
3. توجه به چالش های علمی و اجتماعی بحث ولایت فقیه و تبیین مدخلها و شیوههای پاسخگویی به شبهات این حوزه با استنادات قوی از آیات و روایات در سرشاخه های مختلف این موضوع، یکی دیگر از ویژگیهای کم نظیر این اثر است.
4. نظام موضوعات جامع و طبقه بندی علمی مباحث مطرح شده در بیانات این دو بزرگوار که دستیابی به مباحث مورد نظر را برای مخاطب آسان می کند.

رهبری آن چیزی است که در حقیقت سایه و نشانه ی عالی ترین حقیقت عالم آفرینش است؛ یعنی مقام ولایت عظمی و کبری؛ یعنی مقام مقدس نبوت و مقام مقدس امامت معصوم.چیزی که ما در همه مجاری خلقت و در همه آثار و آیات الهی به عظمت او چیزی سراغ نداریم.این در زمان غیبت کبری بر حسب مفاهیم مورد قبول و متسالم علیه ما یک نشانه یی، اثری دارد و او، همین رهبریی است که به انتخاب اهل حل و عقد و خبرگان اتفاق می افتد.

رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما