loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفت شناسی اسلامی و علم دینی: جستارهایی در علم پژوهی دینی (به ضمیمه دیدگاه اساتید معظم و حضرات آیات: جوادی آملی، سبحانی و مصباح یزدی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 59301 10003022
13,000 11,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علم دینی، در نگاه حکمت و اندیشه اسلامی، مفهومی عقلانی و تعیین کننده است؛ زیرا یکی از ارکان تمدن اسلامی، علم دینی به معنای علوم مبتنی بر معارف وحیانی اسلام است.تبیین عقلانیت و ارزش علم دینی، نیازمند ارائه و اثبات مبانی معرفت شناختی، هستی شناختی و دین شناختی است.

اثر حاضر تلاشی است در جهت ارائه ارتباط و ابتلای نظریه علم دینی با مبانی معرفت شناختی در حکمت اسلامی و نگاهی مقایسه ای به معرفت شناسی غربی.

این کتاب در شش بخش تدوین شده است. عناوین بخش های این کتاب عبارتند از: معرفت شناسی ( محمد محمدرضایی)، دین شناسی (حجت الاسلام حمیدرضا شاکرین)، رابطه علم و دین (دکتر سید محمدعلی دیباجی)، فلسفه علم (حجت الاسلام رضا حاج ابراهیم)، علم دینی (حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی) و ضمائم است. در بخش ضمائم علم دینی از دیدگاه آیت الله جوادی آملی (سخنرانی حجت الاسلام حمید پارسانیا)، علم دینی از دیدگاه آیت الله جعفر سبحانی ( محمد محمدرضایی) و معنای علم دینی از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما